va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu raspuns la urmatoarea situatie: suntem o firma de 85 de persoane, cu serviciul de SSM externalizat. Domnul care se ocupa de PM/PSI (instructaje, fise etc) mi-a transmis ca trebuie sa desemnez 3 persoane angajate in cadrul firmei pentru a avea rol de lucrator desemnat (curs de 80 de ore) si doi reprezentatnti ai angajatilor (curs de 40 de ore). De cei doi reprezentanti auzisem si eu, de cel de 80 nu. Iar managerul meu a zis ca cel de 80 de ore il voi efectua eu.
in urma convorbirii telefonice cu scoala unde voi face cursul, am aflat ca, ca si specialist ssm(studii superioare) voi putea efectua toata activitatea de protectia muncii (instructaje, fise, dosar de autoritate etc).
Si acum vine intrebarea: daca fac acest curs nu voi putea prelua activitatea dansului? este obligatoriu sa il efectuez?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si pentru amabilitate!
Raspuns la discutia dvs. veti gasi citind Legea ssm art.8 si art.9, respectiv Normele metodologice de aplicare ale legii ssm, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art.14, 16-18, 20-22, 49-51 si art.51 indice 1-3.
Daca in firma dvs. se organizeaza serviciu intern de prevenire si protectie, cu respectarea prevederilor art. 23-27 firma poate renunta la colaborarea cu serviciul extern de prevenire si protectie.
Ce intelegeti prin dosar de autoritate !?
Activitatile de prevenire si protectie pe linie de ssm sunt cele mentionate la art.15 si vor trebui realizate de catre serviciul intern de prevenire si protectie (daca se va organiza), in cadrul caruia desfasoara activitati lucratorii desemnati cu activitati de prevenire si protectie.
Cei 2 lucratori din randul salariatilor vor face parte din Comitetul de securitate si sanatate in munca organizat la nivelul firmei.
Probabil veti fi desemnat ca lucratorul ce se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din unitate (doar cu un curs de 80 de ore nivelul dumneavoastra de pregatire va fi mediu chiar daca aveti studii superioare). Depinde de domeniul de activitate desfasurat in unitatea dumneavoastra cum se va organiza activitatea de prevenire si protectie.
Unitatea se incadreaza in prevederile :
ART. 18
(1) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au intre 50 si 249 de lucratori, angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
(2) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor prevazute la alin. (1) care desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
(3) In cazul in care lucratorii desemnati, serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
Dupa cum vedeti ramane la latitudinea angajatorului alegerea variantei de organizare a activitatii de prevenire si protectie. Daca e suficienta desemnarea unui lucrator (dumneavoastra) , puteti desfasura activitatile de prevenire si protectie de unul singur sau colaborand cu un serviciu extern de prevenire si protectie, depinde cum va considera angajatorul dumneavoastra ca este necesar.
ART. 49)
(1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul postliceal in profil tehnic;
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).
Protectia muncii
MIV
Pentru un fast-food cu trei salariati cu 8 ore, poate tine protectia muncii un angajat cu 2 ore care are curs si diploma de inspector de protectia muncii? ... (vezi toată discuția)