avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 407 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Administratia financiara, acelasi lucru cu ANAF?
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Administratia financiara, acelasi lucru cu ANAF?

Va salut! Trebuie sa fac o documentatie ,iar aceasta presupune, printre altele, o adeverinta de venit de la ANAF pe ultimele trei luni si,optional,dar necesara totusi pentru mine,o adeverinta de venit de la Administratia financiara a localitatii de domicilui.Dilmea este,nu le iau exact din aceasi instituitie,adica sediul ANAF la care este arondata localitatea in care domiciliez?...Si inca o intrebare totusi,mi a trebuit si o adeverinta de la primarie cu venitul din agricultura pe ultimele trei luni.Cei de acolo mi au dat o adeverinta in care scrie cat teren detin si venitul de 119 lei anual,deci cum imi dau seama cat a fost pe ultimele trei luni cei de acolo spunandu mi ca nu au cum sa mi spuna in intervalul asta ca lor le apare doar anual...?
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 August 2013
WriTor, utilizator
Cel mai recent răspuns: WriTor , utilizator 19:12, 31 August 2013
Adeverinta de venit se va lua de la Administratia financiara a localitatii de domicilui.

Daca in adeverinta apare anual , atunci se poate calcula in mod egal pe fiecare luna venitul .
Adica vreti sa spuneti ca nu este acelasi lucru cu ANAF ul?...Cum este pana la urma ,fiecare localitate(eu stau la comuna) are administratie financiara proprie?,nu este arondata la un centru din asta regional? Trebuie sa fac drum tocmai la Bucuresti si nu vreau sa aflu ca nu e buna cea luata numai de la anaf.Concret eu locuiesc in Darmanesti DB si m am dus la Moreni la anaf unde apartine si aceasta localitate de unde mi am luat adeverinta necesara,eu credeam ca aici este administratia financiara a localitatii de domiciliu(pt ca este arondata acelui institutii financiare publice)....
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 August 2013
WriTor, utilizator
HG nr.520/2013, art. 13:
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se înființează în subordinea Agenției direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, instituții publice cu personalitate juridică.
(2) Oraşele în care au sediul direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, aria de competență a acestora, precum şi lista direcțiilor generale ale finanțelor publice județene şi a municipiului Bucureşti care se reorganizează ca direcții generale regionale ale finanțelor publice sunt cele prevăzute în anexa nr. 2.
(3) În cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice funcționează, ca structuri fără
personalitate juridică:
a) direcții regionale vamale;
b) administrații județene ale finanțelor publice;
c) servicii fiscale municipale şi orăşeneşti, precum şi birouri fiscale comunale;
d) birouri vamale de interior şi de frontieră.
....
(11) În cadrul administrațiilor județene ale finanțelor publice, la nivelul municipiilor (altele decât cele reşedință de județ ) şi oraşelor pot funcționa, ca structuri subordonate, fără personalitate juridică, servicii fiscale municipale şi orăşeneşti, precum şi birouri fiscale comunale la nivelul comunelor, conduse de şefi serviciu, respectiv de şefi birou.

Din textul de lege , reiese ca la nivel de comuna poate functiona serviciu fiscal subordonat Adm Judetene a Fin .Publice.
De la acest serviciu - daca este infiintat - se poate ridica acea adeverinta si nu de la Bucuresti .

Ultima modificare: Sâmbătă, 31 August 2013
Cornel Vasile, Consilier juridic
Ma refeream ca la Bucuresti trebuie sa duc actele.Deci,eu deja am luat o adeverinta de la Administratia Finantelor Publice a Municipiului Moreni -unde este arondata comuna unde locuiesc,iar in aceasta adeverinta scrie ca locuiesc in Darmanesti si ,respectiv,veniturile.Acum eu intentionez sa o atasez ca adeverinta de venit de la Administratia financiara a localitatii de domiciliu,desi am luat o de la centrul de care apartine aceasta.Ce spuneti,ma risc sa fac drumul degeaba pana acolo la Bucuresti unde trebuie sa le depun,mai exact la o facultate pentru dosarul social. Uitati si adresa care confirma ceea ce am spus...
[ link extern ] !/
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 August 2013
WriTor, utilizator
Nu veti face drumul degeaba. Va va fi recunoscuta acea adeverinta.

Alte discuții în legătură

indrumarea si asistenta contribuabililor Roland Mindrila Roland Mindrila Procedura privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale a fost aprobata prin Ordinul ANAF nr. 1338/2008. Potrivit acestui ... (vezi toată discuția)
Comisia de fond funciar ContSters147428 ContSters147428 Buna ziua ! Cum se constitue comisia locala de fond funciar pentru constituirea dreptului de proprietate (legea 18/1991) ? Cum pot verifica componenta ... (vezi toată discuția)
Institutii publice locale dana manea dana manea Un spital poate fi considerat institutie publica locala, in sensul prevederilor Legii nr. 273/2006? (vezi toată discuția)