Conform dispozitii in vigoare exercitarea responsabilitatii de administrator de imobil se poate realiza numai in temeiul atestatutului eliberat de serviciul specializat din autoritatea publica locala
L nr 230/2007 ART. 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare
tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie
persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia
contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca
obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca
activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract.
ART. 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de
către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii
administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor
care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de
proprietari.