Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si in urma cu cateva zile administratorul si-a dat demisia. Am gasit o persoana care am dori majoritatea sa fie administratoare insa nu stiu care sunt demersurile legale si posibilitatile prin care sa incheiem un contract cu dansa fara sa riscam sa fim amendati de catre cei de la Anaf sau de catre cei de la ITM. Mentionez ca acea persoana, este angajata la o alta firma. Ce posibilitati contractuale exista in acest caz si ce demersuri se pot face?
Multumesc.
PS: noul administrator ar primi lunar o suma de 200 de lei lunar, suma care e sub salarul minim de la noi. In acest caz ce se poate face?
Legea 230/2007 reglementeaza infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.
In privinta administratorui gasiti mai jos textul legii:
Administrarea în asociaţia de proprietari
Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include
activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie,
16
asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate
pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia
contract de administrare cu persoane juridice specializate şi
autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul
asociaţiilor de proprietari sau care au ca activitate principală
administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract.
Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător
prevederile art.21 alin.(2) şi art.22 din prezenta lege.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui
contract individual de muncă, conform celor stabilite prin
negociere directă.
(3) Candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile
trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari
documentele solicitate, garanţiile profesionale şi materiale
prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nici o condamnare.
Deci, pentru a nu avea probleme , persoana fizica incadrata ca si administrator de asociatie de proprietari trebuie sa fie atestata si poate fi incadrata cu contract individual de munca pentru o norma partiala.
O alta modalitate este de a incheia un contract de prestari servicii cu o firma care are principal obiect de activitate " Administrarea de imobile"
se incheie un contract individual de muncape perioada ....... ,cu norma de ........ore,cat doriti si se transmite revisalul.
anaf-ul n-are nicio treaba daca taxele sunt achitate corespunzator
il angajati cu CIM cu timp partial de lucru. vedeti la 200 net cat este brutul. puneti pe zi un nr de ore astfel incat sa nu rezulte un tarif brut pe ora mai mic de 4,46 ron .
Este sub salariul mimim pentru o norma intreaga, dar dumneavoastra nu puteti sa-i faceti contract pentru norma de 8 ore intelegand ca are deja un astfel de contract. Salariul mimin pe economie de la 1 februarie 2013 este de 750 ron pentru 8 ore, rezultand 93,75 ron/ora.