avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 981 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... pescuit
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

pescuit

buna seara.rog pe aceasta cale sa ma ajutati cu urmatoarea problema:in cazul in care merg impreuna cu mai multi pescari in marea teritoriala-Marea Neagra si ma indepartez de tarm cu vreo 15 mile marine.stiu ca limita ar fi de 12 mile marine.daca e asa...va rog confirmati.dar daca vreau sa ma duc mai departe de 12 mm am nevoie de vreo aprobare ,sau pot merge pur si simplu?si as mai avea o dilema:daca pe la vreo 14 mm ..sa zicem ca ..eu conduc barca,si.....fac o manevra brusca,iar 2 persoane cad in apa si mor.ce s-ar intampla in acest caz?ma fac vinovat de aceasta imprejurare?comit vreo infractiune?ar fi ucidere din culpa ?cine m-ar judeca?cine ar fi de competenta sa ma judece si sa ma condamne?ar putea un avocat sa castige in acest caz(daca m-ar apara)?
Va multumesc!
sunt nedumerit.ce lege s-ar aplica?cea romana?in caz afirmativ ,dece?
Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Martie 2009
cristyan., utilizator
Cel mai recent răspuns: cristyan. , utilizator 19:15, 25 Noiembrie 2009
Stimate,cristyan.Povestea dvs. are ceva din DACA SI CU PARCA,se plimbau cu o barca...si asa mai departe.In scoala primeam de la profesori de drept astfel de spete,dar toate din practica. Ori speta dvs. se va produce in viitor. Mai bine nu si scapati de atitea intrebari.:). Scuze pentru intirzierea cu care a-ti primit un raspuns,dar era pacat sa ramina ignorata.:)

Detectiv Particular FILIP STELIAN
ok.recunosc ca este vorba de o speta ce isi are sursa -facultatea de drept.in cazul in care ma poate ajuta cineva in aceasta,dat fiind faptul ca in acest caz-simulat reprezint inculpatul(ceea ce inseamna ca faza de judecata se apropie de sfarsit)ca ''avocat''voi da cartile pe fata'':POATE CA NU E AICI LOCUL POTRIVIT.DAR NU PREA GASESC ALTE RESURSE.VA ROG SA MA AJUTATI!
In timp ce se aflau in marea teritoriala la 14 mile marine, la pescuit in Marea Neagra cu mai multi pescari, inculpatul a manevrat gresit barca pe care o conducea, fapt ce a determinat caderea in mare a doua victime ,si decesul acestora.
Una dintre victime nu stia sa inoate , imprejurare despre care a atras atentia conducatorul barcii ,respectiv inculpatului inainte de imbarcare.
Din raportul de necropsie rezulta ca victimele au decedat datorita insuficientei cardio-respiratorii-acute-inec.
Un martor din cei trei ramasi in viata a declarat ca pe mare s-a produs o furtuna,cele doua victime s-au speriat si au sarit in apa.
Ceilalti doi martori au relatat ca inculpatul a facut o manevra brusca de intoarcere intrucat fusese semnalizat de Marina de Frontiera.
Portul Constanta a comunicat ca la data si ora cand s-a produs evenimentul, pe mare nu a fost furtuna si nici valuri mai mari de 0.50 m.
1. Ce infractiuni s-au savarsit?
2. Ce lege se aplica? Cea romana ? In caz afirmativ de ce?


e declaratia unuia dintre martorii supravietuitori. Pe parcursul calatoriei acestia s-au mai relaxat si au inceput sa pregateasca lansetele. Ajunsi la destinatie am stabilizat barca, ancorand-o. Dupa cateva ore de discutii si cativa pesti prinsi am hotarat sa ii cantarim sa vedem cine a prins mai multi,si ce specii. Pe neasteptate o furtuna a inceput iar doi dintre noi, mai exact Popleanu Mircea si Hodea Emanuel, s-au speriat ingrozitor, practic au intrat in panica,iar datorita valurilor mari produse in urma furtunii, barca respectiva ar fi dat semne ca nu ar rezista si s-ar rasturna. Cele doua victime s-au aruncat in apa,gandindu-se ca daca barca i-ar fi prins dedesubt,s-ar fi inecat sigur.


Data Semnatura
10.ian.2009
Ultima modificare: Miercuri, 25 Martie 2009
Gabriela Mihai, Avocat
12 mile marine e limita maxima a marii teritoriale... La 14 mile marine barca se afla in zona contigua - unde pescuitul e permis?... Fiind la numai 2 mile distanta de limita marii teritoriale statul riveran este RO, deci sanctiunile ar fi dispuse de autoritatile romane (politia de frontiera).. Dar, fiind in discutie si ceva ce s-ar putea traduce prin "ucidere din culpa” (daca nu se va stabili ca e accident) vor interveni si cei de la "sectia omoruri”, adica (si) un procuror criminalist... Depinde ce au intreprins ceilalti pt salvarea celor cazuti in mare...
In zona sa contigua RO exercita controlul pt prevenirea si reprimarea incalcarilor pe teritoriul sau, ale legilor si reglementarilor sale din domeniul vamal, fiscal, sanitar si al trecerii frontierei de stat.
"Inculpatul” si ceilalti particiapnti detineau permise de pescuit? Permisul pare a fi "autorizatia” necesara... Daca ar fi iesit la pescuit in scop comercial ar fi avut nevoie de autorizatie speciala... Pescuitul recreativ in timpul noptii e interzis... cantitatea de peste sa nu fi fost mai mare de 5 kg / de persoana...
Cel care a declarat ca a fost furtuna va putea fi cercetat pt martuire mincinoasa – daca declara minciuni in fatza instantei...
Prea multi daca... Oricum, trebuie sa studiati dv legea si sa aflati ce si cum – ca viitor avocat trebuie sa stiti unde sa cautati si cum sa interpretati legea.
Succes.
cristyan. a scris:

ok.recunosc ca este vorba de o speta ce isi are sursa -facultatea de drept.in cazul in care ma poate ajuta cineva in aceasta,dat fiind faptul ca in acest caz-simulat reprezint inculpatul(ceea ce inseamna ca faza de judecata se apropie de sfarsit)ca ''avocat''voi da cartile pe fata'':POATE CA NU E AICI LOCUL POTRIVIT.DAR NU PREA GASESC ALTE RESURSE.VA ROG SA MA AJUTATI!
In timp ce se aflau in marea teritoriala la 14 mile marine, la pescuit in Marea Neagra cu mai multi pescari, inculpatul a manevrat gresit barca pe care o conducea, fapt ce a determinat caderea in mare a doua victime ,si decesul acestora.
Una dintre victime nu stia sa inoate , imprejurare despre care a atras atentia conducatorul barcii ,respectiv inculpatului inainte de imbarcare.
Din raportul de necropsie rezulta ca victimele au decedat datorita insuficientei cardio-respiratorii-acute-inec.
Un martor din cei trei ramasi in viata a declarat ca pe mare s-a produs o furtuna,cele doua victime s-au speriat si au sarit in apa.
Ceilalti doi martori au relatat ca inculpatul a facut o manevra brusca de intoarcere intrucat fusese semnalizat de Marina de Frontiera.
Portul Constanta a comunicat ca la data si ora cand s-a produs evenimentul, pe mare nu a fost furtuna si nici valuri mai mari de 0.50 m.
1. Ce infractiuni s-au savarsit?
2. Ce lege se aplica? Cea romana ? In caz afirmativ de ce?



Exista un singur raspuns la aceasta intrebare,raspuns care nu cred ca iti va conveni:
Pune mana pe carte,invata cu nadejde daca vrei sa fii un profesionist.Nu apela la alte persoane sa iti rezolve speta.Nu acele persoane vor da examene pentru tine.Daca ai incercat sa verifici cunostintele cuiva,iti garantez ca pe acest site au opinii de specialitate numai profesionisti.
Uite iti acord o sansa:
Ce scrie pe frontispiciul Facultatii de Drept si care este semniificatia celor inscrise ?#-o
Daca raspunzi repede poate cineva de aici, se va indura de tine si iti va rezolva spetaB-)
m-am straduit sa rezolv speta.aveti dreptate domnilor juristi si multumesc pentru sfaturi.iata rezolvareaCONSTAT

(Incadrarea) In fapt la data de 5 ianuarie 2009, in jurul orei 10.00, invinuitul Popescu Ion, avand cetatenie Romana, impreuna cu alti 5 prieteni, deasemenea de nationalitate romana, au hotarat sa mearga la pescuit cu barca, proprietate personala ainculpatului, in Marea Teritoriala la o distanta de aproximativ 14 mile marine in Marea Neagra, deoarece conditiile meteorologice erau favorabile pescuitului si nu puneau in pericol viata acestora.
Inainte de imbarcare la bordul vasului, unul dintre ei pe nume VICTOR 1 a atras atentia conducatorului barcii, in speta Popescu Ion, ca nu stie sa innoate si ca este prima lui experienta de acest gen pe mare, in larg la pescuit. Cu toate acestea invinuitul, luand act de cele zise de VICTOR 1 deci cu stiinta asupra faptului ca reprezinta un adevarat pericol in caz de manevrare neglijenta a vasului ori un eventual fenomen imprevizibil al marii sau vremii, si exista posibilitatea caderii acestuia in apa din cauza dezechilibrarii, a acceptat urcarea acestuia la bordul barcii. Aceasta acceptare duce la o responsabilitate, raspundere mai grava, a venit ca o suplinire a lipsei de experienta a lui Victor 1.
Prin declaratia luata si depusa in dosar la fila nr 11, martorul YM, domiciliat in comuna Holboca, str. Tineretului, nr.99, identificat cu CI, avand CNP ….…….. seria Mx, nr. 222222, Jud Iasi, relateaza/declara urmatoarele :
 Ajunsi la locul dorit impreuna am stabilizat barca, cu ajutorul unei ancore. Apoi am stabilit de comun acord locurile in care urmeaza sa ne aranjam lansetele si celelate truse necesare, utile in arta pescuitului. Dupa cateva ore de pescuit, in departare se aude un sunet asemanator sirenei. Popescu Ion se repede in carlinga, i-a binoclul sa vada ce se petrece si observa ca inspre barca noastra se indreapta marina de frontiera, semnalizandu-ne intentia de a ne verifica. Speriat fiind si fara a ne anunta intentiile lui, porneste vasul si executa o manevra brusca de intoarcere incercand sa fuga de marina de frontiera, intrucat, descoperind ulterior, conducatorul barcii nu avea drept de navigare in aceasta perioada intrucat nu achitase debitele datorate pe o periada de 1 an de zile, iar inregistrarea barcii era expirata fiind pasibil de retinerea vasului pana la achitarea totala a debitelor si deasemenea retinerea atestatului, licentei de conducator de vas, barca. In urma executarii manevrei de intoarcere a barcii, 2 persoane au cazut in apa supravietuind cateva minute timp in care au strigat dupa ajutor, dar conducatorul barcii nu a tinut cont, iar noi eram in imposibilitatea de a-i ajuta intrucat vasul avea viteza mare incat nu ne puteam tine pe picioare, iar conducatorul si-a continuat drumul in mod accelerat si nepasator de soarta celor cazuti in apa, victimele decedand prin insuficienta cardiorespiratorie acute – innec conform raportului de autopsie realizat ulterior. Am incercat sa-l oprim dar fara succes. In cele din urma, barca a ramas fara combustibil iar neavand alta solutie, conducatorul s-a predat marinei de frontiera.
 Din declaratia martorului XM, domiciliat in IASI , str. Orizontului, nr. 2, bloc 10, et.2, sc. A, ap. 10, identificat cu CI, avand CNP …….. seria Mx, nr. 111111, Jud Iasi, subliniez in prezentul rechizitoriu doar cateva aspecte diferite, celelate aspecte comune aflandu-se in declaratia depunsa in dosar la fila nr. 22.
„Pentru mine pescuitul este un hobby mai ales pe mare, datorita speciilor diversifícate de pesti, care se regasesc mai mult in larg, deasemenea sunt obisnuit cu fenomenele naturii neprielnice iar acestea nu ma`nfioara, intrucat am avut multe astfel de trairi, ceea ce nu pot zice despre aici Victor 1 si Victor 2,care, din cate am observat, din momentul pornirii motorului au inceput sa fie putin nelinistiti. De altfel Victor 1 i-a zis lui Popescu Ion ca este la prima lui astfel de experienta si ca nu stie sa innoate.Cu toate acestea Conducatorul a acceptat urcarea lui la bord.
Dupa cateva ore de discutii si cativa pesti prinsi am hotarat sa ii cantarim sa vedem cine a prins mai multi si ce specii. Pe neasteptate o furtuna a inceput iar Victor 1 si Victor 2, s-au speriat ingrozitor, practic au intrat in panica iar datorita valurilor mari produse in urma furtunii, barca ar fi dat semne ca nu ar rezista si s-ar rasturna. Cei doi s-au aruncat de indata in apa, gandindu-se ca daca barca i-ar fi prins dedesubt, s-ar fi inecat sigur, iar astfel ar mai fi avut o sansa.”

 Institutul medical, prin raportul de autopsie declara ca Victor 1 si Victor 2 au decedat prin insuficienta cardiorespiratorie acute – inec, raport atasat in dosar la fila nr. 07.


 Extras din comunicatul Portului Constanta:
“ Portul Constanta prin serviciul de informare si comunicare a conditiilor meteorologice relateaza/comunica faptul ca la data de 5.ian.2009, in jurul orei 10:00, conditiile meteorologice au fost prielnice navigatiei pe mare,implicitnu a avut loc o furtuna , deasemenea nici valuri care sa puna in pericol navigatia maritima sau care sa depaseasca inaltimea de 0.5 metri, inaltime care ar fi pus in dificultate anumite tipuri de vase.
Portul Constanta anexeaza in duplicat certifícatul in ceea ce priveste conditiile meteorologice si detaliand conditiile meteo din respectiva zi. “
Acest comunicat se afla in dosar in forma completa la fila 25.

 Declaratia lui ZM este depusa in dosar fila 30.

Legea penala aplicabila in acest caz este legea Romana conform cu art. 3 coroborat cu art. 143 C. Pen. „Prin infractiune savarsita pe teritoriul tarii se intelege orice infractiune comisa pe teritoriul aratat in art 142 sau pe o nava ori aeronava romana” . In speta, barca fiind inregistrata in Romania reprezinta o prelungire a tarii si deci urmare infractiunile comise sau un act de executare ori rezultatul infractiunii pe aceasta sunt sanctionate in conformitate cu legea penala romana.!!!
Din declaratiile martorilor YM si ZM coroborate cu COMUNICATUL PORTULUI CONSTANTA privind conditiile meteo din respectiva zi,reiese faptul ca Popescu Ion este raspunzator pentru moartea celor 2 persoane, respectiv Victor 1 si Victor 2, deoarece acesta trebuia sa fie prudent in exercitarea functiei de conducator al barcii, intrucat orice neatentie poate avea consecinte grave raspundere ce e incriminta in art 178 alin. 2 in forma agravata prevazuta la alin5 a aceluiasi articol. Deasemenea atitudinea invinuitului dupa momentul caderii victimelor in apa este una de nepasare.
Din declaratia lui XM coroborata cu Comunicarea Portului Constanta rezulta ca marturia acestuia este falsa, nefiind conforma cu realitatea iar cele relatate nu se leaga, nu exista un raport de cauzalitate intre intamplarea reala si cele expuse in declaratie, nu duc la concluzionarea cazului.


PROBE
- Declaratiile martorilor. 3
- Comunicatul Oficial din partea Portului Constanta privind conditiile meteorologice
- Raportul de autopsie a celor 2 victime

(Incadrarea)In drept:
In temeiul dispozitiilor curpinse de art. 264 C. Proc. Pen.

iar''pledoaria'':


Onorata Instanta,

Va rog sa dispuneti achitarea clientului meu in baza urmatoarelor considerente:
-facand trimitere la art.19 alin (1)pct.2 cod penal,potrivit caruia ‘’fapta este savarsita din culpa cand infractorul prevede rezultatul faptei sale,dar nu-l accepta socotind fara temei ca el nu se va produce ori nu prevede rezultatul faptei sale,desi trebuia si putea sa-l prevada ‘’,este necesar sa avem in vedere atat criteriul obiectiv,cat si criteriul subiectiv.
Sub aspect obiectiv,in stabilirea obligatiei de a prevedea rezultatul se au in vedere imprejurarile in care a fost savarsita fapta.Vreau sa va aduc la cunostinta ca aceasta ambarcatiune era destinata pescuitului si nu sporturilor nautice,iar motorul acesteia nu permitea decat rularea cu viteza relativ mica,si in special ,faptul ca bordajul ambarcatiunii era prevazut cu balustrade de protectie.
In aceste imprejurari,clientul meu nu a putut sa prevada rezultatul care s-a produs in urma executarii manevrei de intoarcere,mai ales ca victimele se aflau in acel moment in zona pupa.
In raport cu imprejurarile cauzei mentionez ca nu era previzibil acest rezultat,iar fapta clientului meu nu poate fi considerata ca fiind savarsita cu vinovatie.
In ceea ce priveste faptul ca ceilalti martori i-ar fi adus la cunostinta clientului meu ca doua persoane au cazut din ambarcatiune in timp ce acesta conducea;nu putem considera ca fiind nepasare din partea acestuia ,intrucat sunetul sirenei marinei de frontiera era foarte puternic iar acesta nu ii putea auzi.Mentionez ca a continuat sa conduca ambarcatiunea deoarece nu avea la acea perioada dreptul de navigare,iar inregistrarea barcii expirase iar nu din alte motive.

si o parere de la domnii juristi,daca sunteti amabili.va rog.Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 25 Martie 2009
Gabriela Mihai, Avocat

Alte discuții în legătură

Dauna refuzata de asiguratorul locuintei (furtuna) dragosverban dragosverban Buna ziua ! Am o casa asigurata cu polita PAD si polita facultativa completa (am lucrat in asigurari si stiu despre ce este vorba). In noapte de ... (vezi toată discuția)
Accident rutier - pot sa solicit contraexpertiza? crissandra75 crissandra75 Buna seara ,asi dori si eu o opinie,tatal meu a fost accidentat mortal de catre un conducator auto ce conducea un renault simbol pe dn67,din expertiza ... (vezi toată discuția)
Accident, concluzii eronate polițiști Ronald77 Ronald77 Buna Am si eu o intrebare si va multumesc daca ma-ti putea ajuta Sotia mea a fost implicata intr-un accident in fata blocului. Mai exact in intentia de a se ... (vezi toată discuția)