Buna ziua,
Am infiintat un SRL in Calarasi, in baza unui contract de comodat.
Acum am dori sa facem un act aditional la contractul existent prin care SRL-ul sa imprumute cu o suma de bani proprietarul pentru a construi o anexa la casa in care ne desfasuram si noi activitatea in care sa stipulam ca in schimbul acelor bani, el se obliga ca timp de 20 de ani sa nu evacueze, in caz contrar sa restituie suma.
Sau exista vreo posiblitatea ca firma sa construiasca in numele lui (cu aceeasi conditie de cedare a spatiului pe o perioada de x ani), deoarece in acest fel ma incarc si eu cu costuri?
As dori sa stiu ce modificari implica?
Este nevoie daca o sa imi desfasor activitatea intr-o anexa care a fost construita ulterior datei de infiinatre a societatii (unde am sediul social) sa infiintez punct de lucru nou sau sa depun ceva acte la Registrul Comertului?
De asemenea as dori sa stiu in ce masura doua persoane fizice pot impumuta un SRL, ce tip de contract ar trebui sa existe intre aceste parti?
1. Nu puteti incheia un act aditional la contractul de comodat si nici un contract de imprumut intre societatea (imprumutator) si alta persoana fizica sau juridica (imprumutat), intrucat societatea nu este autorizata sa desfasoare acest tip de activitate (imprumuturi financiare nebancare).
2. O solutie ar fi ca anexa la imobilul existent sa se construiasca de catre societate, urmand ca imobilul rezultat sa fie proprietatea societatii, cu conditia ca proprietarul constructiei existente sa isi dea acordul in acest sens. Puteti in baza contractului de comodat sa efectuati constructii pe terenul proprietatea unui tert, cu acordul acestuia si cu "riscul" ca la incetarea contractului de comodat proprietatea asupra noii constructii sa revina proprietarului terenului.
3. Este nevoie sa inregistrati la registrul comertului schimbarea sediului societatii doar in masura in care sediul societatii s-a schimbat la o alta adresa administrativa.
4. Orice persoana fizica poate imprumuta o societate in baza unui contract de imprumut.
In primul rand multumesc pentru raspuns.
As dori sa va intreb ce documente ar trebui sa am, ca eu societatea sa construiesc si proprietatea sa fie a mea.Acordul proprietarului il voi avea, insa as vrea sa stiu ce alte documente mai sunt necesare.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.