avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 566 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Obligatii administrator A.N.L.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Obligatii administrator A.N.L.

Buna. Sunt un chirias la A.N.L. de 5 ani si va rog sa ma ajutati sa-mi clarific cateva semne de intrebare. Primul suna asa: administratorul unui bloc A.N.L. are obligatia de a pastra documentele legate de asociatia de locatari pe care o administreaza? (documente de genul: facturi utilitati, chitante utilitati, tabele de plata afisate la avizier, cotoare chitantiere etc.). Aceasta este una dintre probleme tinand cont ca administratorul nostru ridica din umeri si spune nonsalant ca nu le are, Urmatoarea problema este: e legal sa emita locatarilor chitante fara serie si numar? A treia problema: ne-a oferit o parte din tabelele pe ultimele luni insa unii locatari mai inspirati au facut poze avizierului si nu corespund tabelele pe care ni le-a aratat ulterior cu cele in functie de care noi am platit. Neconcordanta asta ce inseamna? Pentru mine este evident, dar ce se poate face in termeni legali? Intrebarea mea este urmatoarea: administratorul daca spune asa: "pai, eu de unde sa iti dau facturi, cotoare? asta e , nu le am" eu ca locatar chiar nu pot sa fac nimic?. Are obligatii sau nu? Specific ca nu are registru de casa, nu are chitante, nu are nimic, urmeaza sa plece din tara in conditiile in care noi ramanem fara incalzire si apa calda daca nu platim restantele altora. Evident, nu as locui la A.N.L. daca mi-as permite sa platesc si facturile altora. Specific ca eu sunt la zi cu toate facturile. Multumesc anticipat pentru raspuns.
Ultima modificare: Sâmbătă, 14 Septembrie 2013
Alexandru33, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:34, 15 Septembrie 2013
1-Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele acesteia care detine obligatia sa pastrze documentele asociatiei de proprietari la sediul asociatiei de proprietari
Administratorul de imobil este angajat al asociatiei de proprietari care detine competenta sa detina documentele lunii pentru care calculeaza cotele lunare de intretinere,restul fiind arhivate si predate presedintelui de asocciatie
2-Chitantele justificative prin care se fac plati aferente obligatiilor in cadrul asociatiei de proprietari,legal trebuie sa fie succesiv si cronologic inseriate si numerotate
3-Administratorul detine obligatia sa detina documentele financiar contabile pentru luna pentru care calculeaza cotele de intretinere
Obligatia prezentarii documentelor asociatiei de proprietari revine exclusiv presedintelui de asociatie,in temeiul disp art 10 din L nr 230/2007
Alexandru33 a scris:
Buna. Sunt un chirias la A.N.L. de 5 ani

Mergeti la primarie, la proprietarul blocului si vedeti cine care este organizarea acestora, cine se ocupa de acest bloc, cui i se subordoneaza administratorul...
Poate exista o ierarhie, o organigrama si pe langa administrator or mai fi si un cenzor, un contabil, un presedinte... Discutati cu acestia sa va lamuriti si sa va ajute in buna gospodarire. Daca nu aveti cu cine discuta faceti sesizare la primarie si vor gasi poate pe cei care au raspundere cu privire la acest bloc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

cheltuieli neincadrate in tabelul de intretinere eionescu eionescu Buna ziua, Locuiesc intr-un bloc nou in care plata intretinerii se efectueaza catre dezvoltator (apa, curent, parti comune) Pentru efectuarea acestor plati ... (vezi toată discuția)
Alegere președinte/plată facturi cico2cico cico2cico Alegere președinte/plată facturi Vin cu câteva intrebări pentru asociație de proprietari : 1) Datorită faptului că ultimul președinte al asociației ... (vezi toată discuția)
Obligatii asociatia de proprietari ContSters155784 ContSters155784 Buna ziua! Administratorul asociatiei de proprietari nu are obligatia sa afiseze lunar situatia locatarilor? Ma refer la faptul ca ar trebui sa afiseze un ... (vezi toată discuția)