avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 730 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie

este legal ca pe cererea de demisie sa scrie angajatorul ca nu poti pleca pana nu ii restitui bani pt specializarea la locul de munca ( nu am facut cursuri),amenzii?sunt inginer tehnolog intr-o fabrica,ce pot face in aceasta situatie?cat de rau ma poate afecta daca imi inceteaza contractul de munca prin abatere disciplinara?nu mai vreau sa ma duc in perioada de preaviz
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:18, 24 Septembrie 2013
Nu este legal, intrucat nimeni nu poate fi obligat sa munceasca sau sa nu munceasca intr-un anumit loc de munca ori intr-o anumita profesie, oricare ar fi acestea.

Va depuneti demisia si la sfarsitul perioadei de preaviz va inceta c.i.m.

In general , nu ar trebui sa va afecteze incetarea c.i.m. disciplinar. consider ca primeaza nu temeiul de drept al incetarii c.i.m. - in acest caz- ,ci competenta dvs profesionala.


Potrivit art. 81 din C Muncii, pct.(8) salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contractul individual de muncă. Daca credeti ca sunteti in aceasta situatie puteti pleca imediat.
sorinaionela a scris:

...... nu mai vreau sa ma duc in perioada de preaviz



Nerespectarea de către salariat a termenului de preaviz reprezintă abatere disciplinară, care justifică sancţionarea sa disciplinară, inclusiv prin desfacerea contractului de muncă.

Asa cum am mai spus, acest lucru nu ar trebui sa va afecteze in viitor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demisie: trebuie neaparat preaviz? alexandra_andrei alexandra_andrei salutare, as dori sa-mi dau demisia de la actualul loc de munca datorita programului exploatant si a ilegalitatii ce are loc. Intrebarea mea este : se poate sa ... (vezi toată discuția)