avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 640 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Indemnizatia de crestere a copilului - CIM pe perioada ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Indemnizatia de crestere a copilului - CIM pe perioada determinata

Buna ziua,

Cazul meu este urmatorul:

Sunt insarcinata si ar trebui sa nasc la mijlocul lunii martie, 2014. Am contract de munca pe perioada determinata care expira pe 31 ian 2013, la acea data voi avea un an de munca.
Totodata sunt studenta la zi.
Stiu ca legea prevede obligativitatea de a avea venituri in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului. In cazul meu vor fi 10.
Mai am dreptul la indemnizatie in acest caz?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: elianna03 , utilizator 10:24, 31 Octombrie 2013
1. Pentru acordarea indemnizaţiei de creştere a copilului singura modalitate de a beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului este realizarea de venituri supuse impozitului pe venit in ultimul an anterior datei nasterii copilului timp de 12 luni, aşa cum sunt ele prevăzute la art. 3 din OUG nr. 111/2010, sau aflarea în una dintre perioadele asimilate prevăzute la art. 2 alin. (5) şi (6) din OUG nr. 111/2010..

OUG nr.111/2010:
Art. 2

(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia opţional de următoarele drepturi:
a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la un an, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, precum şi de o indemnizaţie lunară;