buna! nu inteleg urmatorul aspect asupra deducerii si inregistrarii corecte a cheltuielilor deductibile pentru PFA, adica:
-se achizitioneaza materiale auxiliare pentru desfasurarea activitatii, se inregistreaza plata in registrul de incasari si plati
-se opereaza consumul acestor consumabile
-la determinarea corecta a impozitului pe venit se utilizeaza registrul de incasari si plati DAR se mai ia in calcul si consumul aferent acelor materiale auxiliare??? adica plata a fost de, ex:200, consumul va fi de 200??? SAU inregistrarea platii de 200 in registrul de incasari si plati este de ajuns!
multumesc anticipat pentru raspuns.
In registrul jurnal de incasari si plati se inregistreaza la plati toate chitantele la facturile cu materiale cumparate de la furnizori.
Evidenta consumului o tineti separat, nu in acest registru.
In registru jurnal de incasari si plati inregistrati la incasari, chitantele de la facturile catre clienti.
Deci la calculul venitului brut se ia in calcul doar valorile din registrul jurnal de incasari si plati dar si jurnalul fiselor de operatiuni diverse unde se tine evidenta acelor tipuri de cheltuieli care sunt deductibile limitat.
Dar exemplul dumneavoastra e simplist, pentru ca e posibil sa aveti mult mai multe cheltuieli, nu numai cele cu materialele auxiliare.
revin cu nelamurirea mea: deci achit si inregistrez in reg incasari si plati valoarea de 200 care reprezinta materiale consumabile. le consum. in calculul bazei de impozitare la venit, iau o singura data valoarea de 200, cea trecuta in reg de incasari si plati -ca plata a materialelor consumabile sau includ inca odata 200 ca,,,,consum de materiale? nu ma refer in acest moment de cheltuielile cu deductibilitate limitata. as dori inca un raspuns daca permiteti: in cazul in care un pfa, ia un credit pe care il va achita din incasarile sale dar acest credit il va folosi si pentru nevoi personale, se va inregistra in reg de incasari si plati sau atat intrarea cat si returnarea -ratele- (inclusiv dobanzile) se vor contabiliza separat, fara a se include in reg de incasari si plati? afecteaza sau nu baza de calcul la impozitare? MULTUMESC ANTICIPAT PTR RASPUNS
Luati in calcul doar ca plata factura, cea inregistrata in registrul jurnal de incasari si plati.
Imprumutul luat pe pfa nu se trece in registrul jurnal. Veti trece doar platile ratelor. Trebuie sa aveti cont bancar pe pfa. Veti tine si o fisa de operatiuni diverse pentru aceste cheltuieli de restituire a imprumutului. Nu puteti folosi acesti bani pentru nevoile personale.
Contabilitate pfa
alina240
Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)