avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 759 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Inscriere la somaj pentru absolvent fara licenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Inscriere la somaj pentru absolvent fara licenta

Buna ziua.
Sunt intr-o situatie mai atipica in sensul ca am absolvit cursurile Facultatii dar proiectul de licenta ( este vorba de facultatea de Arhitectura ) este programat in martie ( in sesiunea de restante ) .
Din ce am inteles de la facultate, privilegiile specifice studentiei ( asigurare de sanatate, reduceri la transport ) se incheie in luna septembrie a acestui an. Practic din octombrie nu mai sunt considerat student, iar statutul meu este de Absolvent fara Licenta ( pana la momentul dobandirii acesteia ) .
Trebuie sa imi recunosc vina de a nu ma fi interesat indeaproape de subiectul somajului, nefiind constient de aceasta schimbare a statutului social.
Mai mentionez ca am 25 de ani.
Stiu ca in cazul colegilor licentiati au avut la dispozitie 60 de zile sa se inscrie in evidenta acelui birou de somaj din orasul de domiciliu. Aflu ca in cazul lor acel termen a decurs de la data e 1 august, desi licenta a fost sustinuta cu cateva zile inainte. Iar anul studentesc se termina dpdv tehnic la 30 Sept, deci acest termen de 1 Aug nu mi-l explic .
Eu am inteles din unele surse de tip forum juridic cum este si acesta ca in cazul meu acest termen de 60 se raporteaza la sfarsitul lunii sept, dat fiind faptul ca licenta este o restanta, desi nu este sustinuta in perioada de restante. In alte surse inteleg ca ne incadram in aceleasi termene cu colegii licentiati.
As aprecia daca imi poate oferi cineva o clarificare asupra acestui termen de inscriere la somaj .