Va rog să imi spuneti cum trebuie redactată o horarare a adunarii generale in cadrul unui ONG??Ce trebuie sa contina mai exact??Daca este obligatoriu sa fie semnată de catre presedinte, vicepresedinte sau secretar??
Va multumesc!
O zi cat mai bună!
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Hotararea trebuie semnata de catre cei care o dau. De exemplu daca e data de comitetul de conducere, o semneaza toti membrii prezenti la intalnire. Daca e o hotarare a adunatii generale, ea e legata de procesul verbal a adunarii generale si are atasat tabelul cu membrii ong prezenti la adunare.
Exemplu: Hotarare nr. ......a comitetului director a asociatiei.... din data de .....
Noi, ....(nume, prenume, functie) membrii ai comitetului de conducere ai asociatiei prezenti....., intruniti in sedinta lunara, sau trimestriala, cu majoritatea de voturi am hotarat urmatoarele:
1.........
2.........
3........
(Daca e cazul, la fiecare punct puteti trece la solicitarea expresa a unui participant, si observatii sau opinii contrare celeia care s-a hotarat de catre majoritari).
In final treceti ca cele decise vor fi puse in practica de catre...... si in final semnaturile celor prezenti.
Daca sunt multe persoane in Adunarea Generala - la organizatii mari la care reprezentarea membrilor este directa in AG, e util sa se prevada in Statut ca PV de AG va fi semnat doar de un numar limitat de persoane, nu de toti participantii.... Legea nu prevede, asa ca se stabileste prin statut si eventual prin chiar hotararile AG cine sa semneze PV... Recomandabil ar fi sa fie mai multe persoane, si sa nu fie toate din organele de conducere si control, ci minim unul sa fie un simplu membru participant la sedinta AG... Dar nu sunt prevederi legale exprese in acest sens, ONG-ul poate decide.... E si in functie de daca isi redacteaza pe loc PV sau doar ulterior, daca membrii sunt din aceeasi localitate si deci nu e mare problema sa treaca ulterior sa semneze PV sau sunt din alte localitati sau tari si devine tehnic aproape imposibil sa semneze toti participantii la sedinta acel PV daca e redactat doar ulterior... E de dorit sa nu se redacteze izolat "hotararile" ci ele sa fie inserate in PV de sedinta, care sa contina toate mentiunile necesare privind modul de convocare, cvorumul de sedinta si de decizie etc. ca sa se poata verifica ulterior, in caz de contestatii, legalitatea si statutaritatea desfasurarii sedintei... Sau macar sa existe o minuta semnata cu privire la desfasurarea sedintei AG in care s-au adoptat hotararile....