Buna ziua,
As dori sa stiu daca atunci cand se da drumul la incalzire in bloc, administratorul, sau cine se ocupa de asa ceva, trebuie sa anunte acest lucru in vreun fel.
Pai...
Era un por. Nu va imaginati ca era un por prin care sa picure. Fiind presiune prin porul acela iesea un jet de apa cat un ac de cusut.
Problema e ca nu a fost nici un afis.
Saptamana trecuta, mai exact joi seara nu era nici o problema, nu era dat drumu la caldura.
Vineri dimineata am plecat din Bucuresti. Iar tot vineri administratorul a dat drumul la caldura la cererea celorlalti vecini.
Iar duminica dimineata ma suna administratorul, cand eram pe drum spre casa, ca sa vin de urgenta ca vecinul de sub mine este inundat. Totul fiind constatat abia duminica dimineata.
Porul fiind la o sudura, a curs, fiind presiune, pana a umplut baia si o camera de apa.
Daca ar fi fost un anunt din partea radet-ului sau administratorului ca urmeaza sa se dea drumul la caldura nu as fi plecat de acasa.
Daca as fi fost acasa se putea rezolva fara aceste pagube. De cand am venit si pana s-a oprit caldura efectiv a trecut 15 minute timp in care am putut sa pun o galeata sub teava cu problema si sa nu las apa sa se raspandeasca. Deci totul putea fi evitat daca era putina bunavointa.
Deci, mentionez ca nu a existat nici un afis din partea nimanui de a notifica in vreun fel ca se va da drumul la incalzire, sau pentru probe.
Drumul la caldura a fost efectuat de catre administrator, singurul care are acces la tevi, la cererea unor vecini.
Cu vecinul pe care l-am inundat, am rezolvat, am sa ii repar pagubele.
Problema este pe mine cine ma despagubeste? Pentru ca parchetul care a fost distrus e de vreo 2000 de lei, fara manopera.
Nu vreau sa-l disculp pe administratorul dv. definitiv si irevocabil, dar cand ati plecat vineri de-acasa, poate ca era bine sa-l fi contactat si sa-l fi intrebat ce se intampla cu instalatia, daca se da drumul la caldura, daca nu, sa-l fi anuntat ca plecati si cumva sa fi lasat o cheie la cineva de incredere care sa vina repede la apartament sa supravegheze instalatia.
Acum, puneti-va inlocul lui, la usa cu locatarii care voiau caldura, fara sa stie ca dv. sunteti plecata de-acasa. De telefonat, a facut-o cand s-o fi dus vecinul la el disperat ca e inundat de sus. Cred ca aveti o parte de vina pentru ca nu ati tinut o legatura stransa cu administratorul, stiindu-va in situatia de proba cu instalatia din apartament, stiind ca e posibil oricand ca furnizorul sa trimita agentul termic spre blocuri..... stiind din alti ani ca unii vor caldura imediat de cum se da drumul, stiindu-va valorile din casa.
Nu stiu, sunt multe metode de a preintampina un necaz, fara sa ne bazam mereu si total pe ceilalti. In fond ne protejam bunurile noastre.
In alti ani, se punea un afis la scara prin care se anunta ca radetul face probe.
Uitati o alta situatie.
Eu trebuie sa imi fac niste modificari si la instalatia de gaz. Ma duc si vorbesc cu distrigazu si aduc o echipa. Ma duc la administrator sa imi dea cheia si sa opreasca gazul, pentru ca asa doresc eu si sunt la usa administratorului.
Poate ca si eu vroiam caldura din septembrie dar nu m-am dus la usa lui. Pai ce facem aici, ne ducem la usa administratorului si facem cu el ce doreste fiecare?
Poate ca 5 vecini vor caldura si 100 nu. Acum dam drumu la caldura pt 5 vecini cand vor ei?
Avand in vedere ca si el stia si stie ca sunt lucrari de renovare la mai multe apartamente din bloc. Putea sa puna o hartie prin care sa anunte ca se va da drumu in ziua respectiva.]
Cum ar fi sa dau raportul la tot blocul ca plec de acasa, pentru perioada x?
Cati din locatarii dvs. vin sa va spuna dvs. ca pleaca de acasa si pentru cat timp?
Bun. Sa trecem peste pagubele mele.
Daca administratorul ridica pretentii sa ii platesc pierderile. Ar trebui sa i le platesc? Ma refer la pierderile de agent termic.
Va spun inca o data. E de mirare ca RADET nu a pus afis pe usa.
Daca faceti modificari la instalatia de gaz pe partea dv. de proprietate nu trebuie sa anuntati administratorul deoarece operatorii Distrigaz sau ai firmei care va face modificarea opresc singuri gazele. Nu le trebuie nicio cheie. Si ei anunta oprirea gazelor intre ora de....si ora de... tot pe usa blocului.
In septembrie nu puteati avea caldura pentru ca RADET nu furnizeaza in aceasta luna agentul termic. Doar incepe probele de umplere a instalatiilor care peste vara au mai fost golite pentru diverse reparatii, cum a fost si cazul dv.
Atata vreme cat caldura este o utilitate de care poate beneficia oricine, nu administratorul impune oamenilor sa o aiba sau sa nu o aiba. El trebuie sa puna la dispozitia proprietarilor, indiferent de numarul lor, aceasta utilitate. Poate doar daca s-a hotarat intr-o AG ca se da drumul la caldura in decembrie sau nu se da deloc, sa existe o restrictie, dar si aceea este discutabila.
Dar cei care au lucrari in apartamente au venit sa vorbeasca cu administratorul si sa-l intrebe despre problema? Nu era interesul lor sa se puna la punct cu informatia aceasta? Lucrarile pe instalatia de caldura se fac vara, nu in prag de iarna ca sa tii pe loc un bloc intreg pentru ca tu ai neglijat atatea luni sa te ocupi de problema. Evident nu este cazul dv.
Nu dadeati raportul la tot blocul, imi pare rau ca ati inteles asta din ce v-am scris eu. Trebuia sa luati legatura numai cu persoana pe care acum o incriminati ca a dat drumul la caldura fara sa va anunte.
Eu am telefon, agenda de telefoane si de emailuri, iar proprietarii din blocul meu stiu ca nimeni nu se apropie de instalatia de caldura fara sa ceara voie. Altfel o face pe riscuri proprii. De ce? Pentru ca altfel ii vine apa peste el in casa.
Cei care au in verificare instalatia personala deoarece si-au inlocuit caloriferele, chiar am avut doua cazuri din acestea in aceasta toamna, au tinut legatura cu mine in permanenta.
Noi nu golim instalatia decat atat si cand este nevoie. Nici RADET nu goleste calea de agent termic. Pastreaza lichidul in instalatie, iar toamna il completeaza.
Pe mine nu ma intereseaza deloc cand pleaca oameni de-acasa, doar ca le-am spus sa imi dea un numar de tefon valabil al lor sau al altei persoane la care sa sun in caz de necesitate.
Sunt, la urma urmelor un fel de "112" local, in bloc. Ca d-asta avem telefoane, internet... Sa comunicam, nu numai sa ne jucam.
Nu cred sa va ceara nimic de plata, pentru ca efectiv RADET nu separa prestatiile. Pe factura se afla Gcal pentru caldura si Gcal pentru apa calda. Nimic altceva, asa ca administratorul nu poata sa presupuna nimic din factura, iar daca cumva o face, ii cereti sa va arate documentul in baza caruia vi s-a masurat vreun volum de apa in urma incidentului.
Chestiunea cu plata la RADET pentru ceva golire de instalatie este doar o legenda. Cand o sa fie ceva concret voi anunta si eu aici, pe forum, sa stie lumea.
Eu inteleg ce spuneti.
Dar la mine la bloc nu a existat nici o hartie din partea RADET afisata la usa. Va spun ca in anii precedenti se punea o astfel de hartie atat din partea RADET cat si din partea asociatiei.
Lucrarile le-am efectuat in vara. Am cerut voie administratorului, care el personal a golit instalatia atunci ca sa pot efectua lucrarile. Tot atunci l-am rugat sa ma anunte cand se va da drumu la caldura. Mi-a spus ca o sa ma anunte dar oricum se va afisa la avizier. Ceea ce nu s-a intamplat.
Avand aceasta functie, il consider vinovat pentru ce s-a intamplat. Daca RADET-u nu pune afis, atunci tu ca administrator anunti cel putin cu o zi inainte ca dai drumu la caldura ca toti cei care au lucrari, ori sa le termine, ori sa fie in zona ca sa nu se intample ceva.
Deci dupa cum spuneti dvs. daca aveti 100 de apartament in bloc si 1 apartament doreste caldura si restu nu, dvs. dati drumu la caldura. Doar pt acel singur apartament.
Mentionez ca la mine in bloc nu exista repartitoare de caldura. Deci cu alte cuvinte pt 1 apartament trebuie sa plateasca si ceilalti 99.
Ca sa va mai spun ceva.
Duminica am remediat problema. Administratorul nu mai era in oras. L-am sunat si i-am spus ca problema s-a remediat, dar sa ma anunte cand o sa dea drumu la caldura ca sa fiu in zona. Mi-a spus ca o sa ma sune, si ca oricum nu va da drumu la caldura.
Aseara s-a dat drumu la caldura, fara sa fiu anuntat.
Ieri dimineata cand am plecat nu era dat drumu la caldura.
Eu acum nu sunt in Bucuresti. Am aflat de la un vecin.
Daca se intampla iar sa se inunde, o luam de la capat?
Credeti-ma ca nici o lucrare nu este sigura pana nu se verifica, iar aceste lucrari la instalatia de incalzire nu le poti verifica decat atunci cand se incarca instalatia.... adica cand vine frigu.
DIn punctul meu de vedere toata vina este asupra dansului.
La ultima AG nu s-a discutat nimic de incalzire. Iar ultima AG a fost anul acesta in februarie.
Dvs. imi spuneti ca trebuia sa iau legatura cu administratorul. Daca acum dupa ce s-a intamplat tot ce s-a intamplat si am luat legatura cu el si stia problema, ce mai puteti spune? Credeti ca putea fi diferit si prima data? Eu nu cred.
In concluzie, se putea pune un afis, nu s-a pus... putea sa imi dea un telefon... nu s-a intamplat. Pentru mine era suficient un anunt la scara, nu am cerut in mod special telefon. Dar in caz de urgenta cum a fost cand a dat drumul la caldura, putea sa anunte pe cei care au facut lucrari, telefonic si atunci aveam si eu pe cine sa trimit sa fie acolo.
Debransare toamna-iarna
vsu
Buna ziua!
La noi in bloc a aparut o situatie interesanta.
3 vecini s-au gindit ca vor sa monteze centrala termica si sa se debranseze de la RADET. Au ... (vezi toată discuția)