Ati fost sfatuit sa mergeti pe calea medierii, pentru a scurta timpul alocat solutionarii problemei. Daca deschideti actiune in instanta, cine stie cand ati fi avut termen, pe cand odata prezentat acordul de mediere, hotararea se poate da in camera de consiliu.
La mediator nu aveti nevoie decat de cartea de identitate, iar daca doriti clarificarea anumitor aspecte, orice document care poate ajuta la solutionarea problemei.
Trebuie sa contactati un mediator, sa completati cererea de investire a acestuia si sa fiti programat la sedinta de mediere impreuna cu cealalta parte. La intalnirea respectiva se va semna contractul de catre ambele parti, dupa care se va intra in procedura propriu-zisa a medierii, procedura care se va solda cu Acordul de mediere pe care il veti prezenta instantei, solicitand o hotarare de expedient.
Onaroriul depinde de la mediator la mediator, asa ca puteti contacta mai multi mediatori, si alegeti dupa ce negociati onorariul pe care il puteti suporta.
Pentru ca gasi mediatori autorizati in zona dvs. intrati pe site-ul Consiliului de mediere:
[ link extern ] /