avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1058 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara

Buna.Sunt elev in clasa a12-a,am 18 ani.Tatal meu biologic nu mi-a mai platit pensia alimentara de ani buni,si in toti acesti ani am vbit de 2 ori.As vrea sa stiu care ar fi pasii pt al actiona in judecata si daca merita sa fac asta.Pana acum nu am facut-o pt ca mama nu a vrut si nici nu am dus lipsa de ceva dar acum sunt major si consider ca e dreptul meu sa obtin banii mai ales ca nu a avut bunavointa nici sa ma vada multi ani de zile.Precizez ca din ce am inteles de la mama are un serivici foarte prost platit sau nu il mai are deloc,daca nu are de unde sa imi dea ce se intampla?M-am gandit sa discut cu el si ca cadem de comun acord sa imi dea o suma de bani si sa nu il mai actionez in judecata pt ca daca ar fi sa imi dea pensia din urma as avea de luat peste 100 de mil(lei vechi)calculand suma care o primeam pe vremea cand platea.
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 16:37, 26 Octombrie 2013
Prin executare silita, puteti recupera pensia doar pe ultimii 3 ani.
Daca nu va intelegeti pt continuarea obligatiei dupa 18 ani, il puteti actiona in judecata , cereti sa va plateasca pana la finalizarea studiilor, nu mai tarziu de 26 de ani.
Cererea motivata in drept si in fapt se depune la judecatoria pe raza careia va aflati domiciliul, depuneti copie dupa sentinta de divort a parintilor, certificatul dvs de nastere in copie, copie dupa buletin, adeverinta de elev, chitanta prin care dovediti ca ati achitat taxa de timbru de 20 de lei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură