Bine v-am gasit!
In anul 2007(cred) am fost sunat acasa de un reprezentant al firmei SC Combridge SRL, imi oferea prin intermediul postului telefonic Romtelecom la sunt abonat si cu platile la zi posibilitatea de accesa punand in fata numarului de telefon un numar parca 1688 convorbiri la un tarif ce mi s-a parut convenabil. Am semnat si un contract trimis prin posta, dar nu mai gasesc exemplarul meu, am utilizat acest serviciu o luna sau doua, am primit o factura de 5 lei(la banii de acum), am platit-o prin ghiseul Romtelecom si de atunci nu am mai primit nimic. Serviciul am incercat sa-l folosesc si nu am mai avut acces.
Primesc acum ,in martie 2009 o scrisoare de la Credit Express prin care mi se comunica textual ca sunt fost client Combridge, si " Va informam ca in privinta datoriei Dvs fata de compania noastra initiem procedura judiciara" si nu inteleg ce treaba am eu cu aceasta firma, nu am primit facturi pe care sa nu le onorez si nici nu ma stiam dator.
Cum imi demonstreaza mie acesta societate ca sunt datar fata de ea?
Ce pot sa fac? Cred ca nu este normal sa te trezesti intr-o asemenea situatie fara sa habar n-ai de ce esti vinovat.
Va multumesc si sper sa ma lamuriti in acest caz incalcit pt mine.
Credit Express este probabil firma de recuperare a debitelor. Au preluat debitul de la Combridge ala si de acum cu ei veti avea de furca. Asa am patit si eu cu Romtelecom care m-a dat degeaba pe mana recuperatorilor. Am luat mai intai legatura cu cei de la firma de recuperari si le-am spus ca vreau sa contest suma care mi se imputa si sa suspende procedura judiciara. Am intocmit un memoriu catre Romtelecom in care mi-am expus argumentat punctul de vedere ( adica pe baza de facturi si chitante), l-am depus si am primit un numar de inregistrare. Acest numar l-am comunicat firmei de recuperari pentru a-l putea verifica si a urmari mersul memoriului. In acel moment procedura judiciara a fost suspendata pana la solutionarea memoriului. Dupa aprox. 30 zile am primit raspuns favorabil, cu mii de scuze atat din partea Rometelecom cat si a recuperatorilor.
Deci primul pas este sa luati legatura cu recuperatorii si sa spuneti ca vreti sa contestati suma. Contestatia trebuie rezolvata de Combrige. Ei sunt obligati sa va dea un raspuns in max 30 zile. In adresa trebuie sa va spuna despre ce suma e vorba, ce factura, etc. Daca aveti factura si chitanta totul se rezolva. Daca nu aveti factura, trebuie s-o solicitati de la ei ca sa vedeti daca suma este reala si ati beneficiat de acele servicii. Ei pot face o copie si sa v-o furnizeze. Daca serviciile din factura le recunoasteti, trebuie sa platiti si rezolvati cazul. Daca nu le recunoasteti si considerati ca este un abuz, puteti merge cu contestatia mai departe la Protectia consumatorului care poate verifica daca intr-adevar dvs. ati fost consumatorul acelui serviciu sau nu. Totul este sa supsendati procedura judiciara, este cel mai important ca altfel aia merg mai departe. Daca le comunicati demersurile dvs. ei sunt obligati s-o suspende pana la clarificarea situatiei. Eventual cereti-le o confirmare scrisa ca procedura a fost suspendata ca sa nu aveti surprize. Si pentru Dumnezeu, aveti grija de hartii ca sunt importante. Asta avand in vedere ca nu mai aveti contractul cu firma aia dubioasa. Succes !
P.S. Cautati contractul sau solicitati o copie la firma aia dubioasa. Trebuie vazut daca nu cumva v-ati angajat la vreun abonament lunar, indiferent daca folositi sau nu serviciul. Daca ati semnat asa ceva sunteti bun de plata. Daca nu, ei vor trebui sa demonstreze ca v-au prestat un serviciu. Trebuie sa aiba inregistrari de orice natura, daca este firma de telecomunicatii. Sa demonstreze ca de la postul dvs telefonic s-au solicitat acele servicii. Nu dvs. trebuie sa demonstrati ceva ci ei. Luptati cu ei, solicitati sprijinul Protectiei consumatorului, etc. Si cititi bine contractele incheiate, mai ales cele cu firme obscure care va pot face sa semnati tot felul de nazdravanii.
Va scriu din nou in speranta ca ma veti ajuta sa gasesc solutii in continuare . Am trimis mail la Combridge si la Credit Express si cei de la Combridge mi-au raspuns ca au transmis creantele la firma de recuperari si sa ma adresez lor.
Ce sa fac eu in aceste conditii, cei de la Credit express vad ca nu dau nici un semn de viata, nici ca au suspendat procedura asa cum le-am cerut pana la clarificarea situatiei cu datoria, le-am trimis si prin fax. Ce mai pot face? Practic, ce este aceasta procedura? Care sunt efectele ei?Cum pot ei recupera banii de la mine in conditiile in care nu-mi dovedesc cu facturi detaliate serviciile prestate? In baza carei legi se fac aceste proceduri?
Va spun ca este prima oara cand ma confrunt cu asa ceva, nu sunt genul de persoana rauplatnica si nu stiu la ce sa ma astept, dar totusi acum mi se pare ca ceva e putred...
Va multumesc frumos!
Recurgeti la telefon in primul rand. In hartia pe care v-au trimis-o trebuie sa aibe o adresa si un numar de telefon. Cereti sa vorbiti cu persoana care se ocupa de dosarul dvs. si comunicati-i ce intentionati sa faceti. Intelegerea verbala poate fi suficenta dar mai sigur trimiteti si o solicitare scrisa in care sa cereti suspendarea procedurii si o confirmare scrisa a acesteia. Puteti trimite prin posta, cu confirmare de primire, pentru a avea o dovada ca le-ati adus la cunostinta intentia de contestare a sumei. Sau puteti merge la ei si sa depuneti la secretariat, cerand neaparat un numar de inregistrare.
In ceea ce priveste Combridge, mi se pare normal ca ei sa rezolve contestatia pentru ca la ei a fost emisa factura. Cei de la Credit Expres au preluat creanta pentru recuperare. Eu cu Romtelecom m-am luptat nu cu firma de recuperari. Asa ca va trebui sa faceti un mic memoriu in dublu exemplar in care sa contestati suma si sa-l depuneti la ei (tot cu numar de inregistrare scris pe exemplarul care ramane la dvs.). Apoi luati din nou legatura cu cei de la Credit Expres si le spuneti ca acum astetptati raspuns la contestatie. In mod normal ei sunt obligati sa urmareasca mersul contestatiei in paralel cu dvs. In mod sigur va vor cere numarul de inregistrare al contestatiei pentru a face acest lucru. Daca raspunsul Combridge nu vine in max 30 zile sau nu va multumeste, faceti apel la Protectia Consumatorului. Important in tot acest timp este sa tineti legatura cu cei de la recuperari si sa lecomunicati tot ce faceti pentru a nu veni sa va execute. Va pot pune poprire pe venitul care-l realizati sau, cine stie, va poate vinde ceva din casa, nu stiu. Este de preferat sa nu aflam. Daca nici una din firme nu va lamureste in ce consta datoria si pe ce baza a fost ea inregistrata, cu atat mai mult trebuie sa luati legatura cu Protectia consumatorului si poate chiar cu alte organe de cercetare. Asta o stabiliti dvs. in functie de suma de plata. Daca este prea mica sa justifice efortul, poate o platiti. Daca o considerati semnificativa pt dvs, intrati in lupta. Pana la urma aveti si dvs. niste legi de partea dvs., niste drepturi. Totul e sa stiti sa faceti apel la aceste legi ca sa va aparati.
Creditexpress
stefanirina
Buna ziua!Am si eu o mare problema cu cei de la Credit Express...in 2011 am facut un abonament de internet mobil de la Romtelecom si ulterior am facut o cerere ... (vezi toată discuția)