avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 564 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Factura neachitata la telefon. Somatie de la firma de ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Factura neachitata la telefon. Somatie de la firma de recuperari

Am nevoie de ajutor !!!
Am incheiat un abonament de telefon in luna Decembrie 2008 cu o firma de telefonie mobile. Nu am platit primele 2 facturi (telefonul l-am dat fiicei mele minore care a vorbit de vreo 400 ron ) . Nu am avut de unde plati la vremea respectiva factura. Acum am banii, insa cand am vorbit cu cei de la firma de telefoane, spun ca au cesionat creditul unei firme de recuperare care m-au si somat azi printr-o scrisoare gasita in cutia de posta ca am sa le platesc 1400 ron. Diferenta este semnificativa. Ce ma sfatuiti sa fac !!!
Astazi am citit contractul in amanunt. Acolo scrie ca pot pune penalitati de 0,5% zi ,incepand cu urmatoarea zi in care trebuia achitata factura. Penalitatile pot depasi valoarea facturii . Au avut grija sa mentioneze asta.
De asemenea am gasit un lucru interesant pe care nu stiu cum as putea sa-l folosesc in apararea mea. Este acolo o rubrica numita "Limita de Credit". care a fost stabilita la 75 Ron. La depasirea acestei firma de telefonie poate suspenda numarul de tel , poate cere plata anticipata sau garantii. Eu am incheiat contractul in 16.12.2008 cu data de plata in 25 ale lunii. Dupa data de 25 ale lunii Ianuarie cand trebuia sa-mi vina prima factura , pana sa aduca posta acea factura (deci cateva zile) , a fost suspendat numarul pentru depasirea Limitei de Credit.Cand am sunat la ei mi-au comunicat ca prima factura (care nu ajunsese acasa) era de 240,7 ron si deja aveam inca 150Ron. Nu stiu de ce nu au procedat la suspendarea numarului inca din prima luna la depasirea Limitei de credit. Astfel nu mai apareau problemele ulterioare.
In contract se stipuleaza ca "Limita de Credit" se stabileste de comun acord cu abonatul fara insa al exonera de plata in cazul depasirii ei. Insa din moment ce am semnat un acord pt aceasta limita de credit in valoare de 75 ron nu sunt si ei de vina cumva ca nu au suspendat numarul la depasirea ei ?
Ultima modificare: Duminică, 30 August 2009
merlyn, utilizator
Cel mai recent răspuns: merlyn , utilizator 13:17, 20 Septembrie 2009
Nu-mi explic ce s-a intamplat...in mod normal, in cazul neachitarii facturii o perioada mai lunga se inchide telefonul si se face o notificare prin care va someaza sa platiti, adaugandu-se penalitatile respective - e posibil ca firma de telefonie sa fi incercat sa recupereze creanta apeland la serviciile unei societati care se ocupa cu aceasta...insa de vandut nu prea are cum. Incercati sa discutati cu cei de la telefonia mobila si rugati-i sa va lamureasca pentru ca sunteti dispus sa achitati suma, dar diferenta este intr-adevar foarte mare!
Am sunat la astazi la firma de telefonie mobila si mi-au spus ca trebuie sa discut cu cei de la firma de recuperari. Practic ei au predat creditul datoarat lor firmei de recuperari . Abia mai apoi sa-i anunt daca doresc sa mai colaboram impreuna.
suspendarea abonamentului(respectiv restrictia in a mai efectua apeluri telefonice)in cazul depasirii plafonului de credit impus, reprezinta un drept al prestatorului de servicii de telefonie, nicidecum o obligatie a acestuia. (acest lucru reiese si din cele scrise de catre dvs).
interesul lor este de a castiga, nu de a pierde.
intrucat ati depasit, cu mult, data scadentei facturilor emise, contractul a fost probabil reziliat.
cititi clauzele contractuale.
exista posibilitatea ca suma de 1400 lei sa fie constituita din suma restanta plus contravaloarea abonamentului pana la data incetarii de drept a contractului(1 an sau 2...depinde)...desigur ca pot fi adaugate si penalitatile de intarziere..
in ceea ce priveste plata sumei de 1400 lei, acest lucru e discutabil(in functie de situatie). Exista posibilitatea ca dvs sa fiti insolvabil(fara bunuri, fara venituri) astfel ca, recuperarea sumei respective va fi imposibila.
Solicitati sfatul unui avocat in privat!
Succes
Trebuie sa spun cum se va termina beleaua asta in cazul meu. Deocamdata am platit contravaloarea facturii acum 2 saptamanai in contul firmei de telefonie. Am sunat la relatii cu clientii de pe un alt telefon si am cerut detalii despre ultima factura . Am aflat seria si numarul acesteia si suma de plata. Am platit la Banca Transilvania contravaloarea facturii. Cu penalitatile si alte pretentii ale lor nu stiu cum o sa se termine.
O intrebare : Astia pot si au dreptul sa puna penalitati la penalitati ?
Cu cei de la recuperari nu am avut deocamdata nici un contact de nici un fel.
Ultima modificare: Duminică, 20 Septembrie 2009
merlyn, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefonia mobila alexalexandru82 alexalexandru82 Buna ziua!As dori sa stiu si eu la ce anume ma pot astepta(ce mi se poate intampla!!!)intrucat in acest moment nu am platit ultima factura si nici nu doresc sa ... (vezi toată discuția)
Somatie de plata de la o firma de recuperatori dara18 dara18 am facut un abonament de telefonie mobila in septembrie 2007 pe 2 ani . dupa o perioada imi tot venea factura \"incarcata\" am facut vreo 2 reclamatii ... (vezi toată discuția)
Recuperare orange Clau9311 Clau9311 Buna ziua, in 2015 mi-am făcut un abonament la Orange pe care începând din anul 2016 nu am mai putut să îl plătesc. Am mers la ei la momentul respectiv ... (vezi toată discuția)