Buna ziua,
De curand mi-am deschis o socitate de constructii. Am angajat o firma care sa ne tina contabilitatea , dar am impresia ca o face foarte bine. de exemplu mi-a spus ca dosarele de personal trebuie sa stea la biroul nostru. OK. le tinem, dar nu avem decat ctr de munca .....nu ar fi trebuit sa fie si PSI, fisa post, examen medical............
De ce acte am nevoie la dosarul meu de personal pt fiecare angajat ca sa nu fie probleme?
Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin: actele necesare angajării, contractul individual de muncă,
actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de
muncă , fisa de post, adeverinta medicala etc.
Actele necesare angajarii sunt : copii de pe CI sau BI, copie de pe certificatul de nastere, de pe actele de studii, certificat de casatarie , declaratie daca are sau nu are carnet de munca.
O persoană poate fi angajată în muncă numai în baza unui certificat medical, care constată faptul că cel în cauză este apt pentru prestarea acelei munci.
Nerespectarea acestei prevederi atrage nulitatea contractului individual de muncă. Totusi, in situaţia în care salariatul prezintă certificatul medical după momentul încheierii contractului individual de muncă, iar din cuprinsul certificatului rezultă că cel în cauză este apt de muncă, contractul astfel încheiat rămâne valabil.