cand am iesit la pensie pe caz de boala am cerut de la angajator adeverinta de venit pe toata perioada lucratala firma,mi-sa eliberat(2011)dar nu am apucat sa le depun la casa pensiei atunci,intre timp am inceput demersurile pentru schimbarea deciziei medicale din boala obijnuita in boala profesionala intr timp mi-a iesit decizia de pensionare si nu am apucat sa depun adeverintele de venit,cei de la casa pensiei au spus ca la anu pot sa le depun odata cu shimbarea deciziei de schimbarea deciziei medicale.din pacate a fost de durata schimbarea deciziei si anu acesta am fost la casa pensiei sa depun actele (adeverinta de venit si decizia medicala)dar am avut o surpriza de la persoana care mia calculat pensia a spus ca nu mai este nevoie de adeverinte ca sant in regula si mi-a dat un extras cu datele de perioada de contributie si am vazut ca ca apare toata perioada de munca si sumele de venit dar pe ultimile luni sumele de calcul dupa extrasul lor si cel al adeverinti de venit nu corespund si am sesizat acesta diferenta si explicatia a fost ca angajatorul nu a platit darile si asa a fost calculate,am interbat cum se poate asa ceva ca totusi pe adeverintele de venit sint trecute veniturile reale si la ei apare niste venituri foarte mici.va rog sa -mi spuneti daca este in regula cum a fost facut calculul sau trebuia sa ia in calcul adeverinta de venit si ce trebuie sa fac sa se repare aceasta gresala.multumesc.
Depuneti adeverinta respectiva cu nr. de inregistrare/ data la casa judeteana de pensii, mentionanad ca periaoda ... nu a fost luata in calcul conform venitului mentionat in adeverinta. Veti primi un raspuns scris la sesizarea dvs. (in mod normal in termen de 30 de zile de la inregistrare, dar in realitate termenul nu se va respecta si va trebui sa reveniti cu noi solicitari), in sensul ca angajatorul nu a platit contributia de asigurari sociale datorata la stat.
Cu adresa respectiva puteti deschide actiune in instanta impotriva angajatorului, care numai prin hotarare judecatoreasca poate fi obligat sa plateasca din urma, ceea ce datora.
Avand dovada platii de catre angajator, puteti solicita casei judetene de pensii, recalcularea pensiei dvs.
In mod normal fostii angajati, care doresc adeverinta se adreseaza cu cerere.
Daca este in insolventa si nu a lichidat afacerea este posibil ca arhiva sa fie inca la sediul angajatorului respectiv. Pentru rapiditate, va puteti interesa la sediu daca s-a predat arhiva si cu ce document.
Recuperare c.a.s.
eugenchis
Doresc un ajutor de la un specialist. Am lucrat in Cooperatia Mestesugareasca si in perioada 01-04-1992si01-04-2001 in Cartea de Munca au fost trecute ... (vezi toată discuția)