aniri64 a scris:
Am fost pusa la plata intretinerii cu un numar de 6 persoane - adica persoanele care au facut curatenie...
Spunand ca ati fost "pusa la plata..." inteleg ca dumneavoastra nu ati anuntat la asociatie ca faceti curatenie, lucrari de amenajare, instalatii... pentru care vor lucra, vor desfasura o activitate in apartamentul dumneavoastra un anumit numar de persoane pentru o anumita perioada.
Daca mergeati la asociatie si explicati ceea ce faceti puteati sa solicitati administratorului sa va treaca la cheltuielile de intretinere pentru acea luna cu un numar de 6, 5, 4, 3, 2, 1 persoane. Atunci administratorul sau presedintele cunoscand ce activitati desfasurati v-ar fi explicat ca e normal sa treceti la intretinere mai multe ori mai putine persoane, cadeati la intelegere pe un anumit numar si totul era in regula.
Conform HG 1588/2007, norme de aplicare a legii 230/2007 la cheltuielile de intretinere se trec persoanele care locuiesc sau/si persoanele care desfasoara activitati in apartament.
In SECŢIUNEA a 2-a - Repartizarea cheltuielilor pe număr de persoane, HG 1588/2007 prevede:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare
Apoi articolul 37 din aceeasi reglementare reia cuvant cu cuvant articolul 34 dara arata in continuare si faptul ca numarul persoanelor se poate stabili prin conventie incheiata intre asociatie si proprietar. Conventia poate fi initiata de asociatie sau de proprietarul apartamentului ori a spatiului.
Art.37 (5) În situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
Asadar este normal si legal sa fie trecute la cheltuielile de intretinere persoanele care desfasoara activitate intr-un apartament. Poate datorita necunosterii legislatiei, proprietarul nu a anuntat la asociatie iar vecinii, membrii comitetului, administratorul ... au vazut. La o lucarea de curatenie generala, renovare... meseriasii fac zgomot, urca si coboara cu liftul, produc gunoi, aprind lumina pe casa scarii, trantesc usile... toate acestea fiind sesizate de vecinii care totodata sunt si afectati direct de activitatea acestora.
Mai ales vara se renoveaza multe apartamente. La noi aproape toata vara gaseam liftul plin de praf, zgariat, oglinda ciobita, o gresie sparta la intrarea in lift, urme de la sacii cu moloz carati pe casa scarii... Bormasinile cu rotopercutor porneau cand nici nu te asteptai de dimineata pana seara tarziu uneori. Usa de la intrare in bloc a fost data peste cap de a sarit amortizorul... Unul nu a stiut cum sa scoata zavoarele de la usi si le-a taiat cu panza de a stat usa rezemata si deschisa pana a doua zi cand a reparat-o proprietarul ce-si renova apartamentul.
Am descris doar cateva din indiciile ca in bloc cineva isi renoveaza apartamentul iar meseriasii sunt rude de gradul 1 cu "Dorel".