Ca sa ne lamurim e bine sa cunostem legislatia si ata ce se prevede in art.13 din HG 1588/2007:
(3) Orice modificare a proprietăţii individuale se va aduce la cunoştinţa asociaţiei...
In postarea initiala ni se spune ca "Am inceput lucrariile anuntand in prealabil vecinul de sub noi ca il vom deranja in urmatoarea lunaa" Pai si asociatia, presedintele, administratorul?
Apoi asociatia are dreptul sa stabileasca anumite reguli in interiorul acesteia, reguli care sa pastreze ordinea, linistea, care sa protejeze cladirea sau folosirea proprietatii individuale si comune in scopul pentru care au fost construite. Printre elementele de proprietate comuna, de exemplu, este liftul. Ori la renovarea unui apartament, cu lucarile prezentate in mesajul initial, se scot zeci daca nu sute de saci cu moloz si alte materiale. Si apoi se aduc in apartament iar zeci sau sute de saci cu materiale, cutii cu gresie, faianta, parcht s.a.m.d. Toate aceste transportate cu liftul duc la uzura mai mare, la unele degradari ale peretilor holurilor sau liftului, la consum mai mare de energie electrica...
Daca se adauga o persoana in plus la intretinere este ca o mica gluma fiind o cheltuala mult prea mica pusa in sarcina proprietarului fata de realitatea din teren. Pentru o persoana, de exemplu, in asociatia noastra si in alte asociatii, se repartizaeaza luna 10-15 lei. Ori pentru cei 10-15 lei nu este cazul ca cel ce-si renoveaza apartamentul sa considere ca e o jecmaneala, ca e ilegal...
Am avut si avem mereu situatii in care se vand siu cumpara apartamente si se fac renovari. Iar cei ce nu au inteles sa anunte conducerea asociatie de intentia lor, au avut parte de vizita politiei, de oprirea lucrarilor... Dar majoritatea au venit la asociatie, au cerut sprijinul, au intrebat ce au voie sa faca fara autorizatii si ce nu au voie, au intrebat cum pot contribui cu ceva la asociatie pentru ca in aceasta perioada vor utiliza mai mult liftul, vor bloca partial holul, casa scarii... Asa am avut situatii cand au platit suplimentar 2-3 persoane mai ales daca au avut o echipa de muncitori ori au platit pentru lift separat sume de 50-100...1200 lei. Da, am avut un proprietar care a nimerit exact dupa ce am facut revizia liftului, revizie ce ne-a costat vreo 4000 lei iar omul nostru vazand cat de bine arata a propus asociatiei sa suporte el singur 1200 lei. Partea lui ar fi fost conform cotei indivize in jur de 100 lei. I s-a emis chitanta pentru aceasta suma, iar o copie marita a fost afisata in hol la intrarea sa o vada toti vecinii. Sigur ca vecinii au suportat mai usor deranjul apreciind efortul financiar al noului proprietar.
Poate ne spuneti cat ati platit pentru cea de a treia persoana?