avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor in apartament

De o luna de zile am inceput renovariile intr-un apartament situat in Pantelimon. Am inceput lucrariile anuntand in prealabil vecinul de sub noi ca il vom deranja in urmatoarea luna.
Lucrariile dureaza de aproximativ 30 de zile ( spart gresie, turnat sapa, montat parchet) , timp in care am lucrat in intervalul orar de liniste: 17.00-21.00 si 08.00-14.00.
Toate lucrariile au fost efectuate de noi ( 2 ingineri) , drept urmare curatenia a fost pastrata in bloc.
Dupa o luna , ne-am trezit la intretinere ca din 2 am ajuns 3, si am fost obligati sa platim inca o persoana pentru ca avem santier in casa , si nu am anuntat administratia blocului de lucrari ( mentionez ca nu am efectuat lucrarii care sa afecteze structura de rezistenta a blocului si geometria apartamentului). Decizia s-a luat de catre presedintele blocului pe baza unei Hotarari interne aprobata in 2014, cu precizarea faptului ca ei isi fac propriul regulament intern la care noi trebuie sa ne supunem. Cum aceasta situatie ni se pare absurda si ilegala, va rugam sa ne precizati daca exista un cadru legal in care administatorul de bloc poate sa isi creeze propriul regulament intern ( hotararii) care sa ni se impuna.
Exista o institutie unde sa fie reclamata aceasta persoana, exista temei legal pentru deciziile luate prin sedinta de comitet si impuse ca si lege?
Mentionez ca in aceasta hotarare a lor, este mentionat chiar si faptul ca persoanele care vin in vizita in bloc nu au voie cu animale de companie!!! Pentru a va forma o idee mai concreta de ce inseamna regulamentul lor intern.

I
Cel mai recent răspuns: G_ALINA , utilizator 21:32, 20 Septembrie 2015
In cazul in care proprietarii intentioneaza sa execute igienizari/imbunatatiri in apartament,se impune comunicarea oficiala a asociatiei de proprietari,eventual direct reprezentant legal=presedinte de asociatie
Asociatia de proprietari,poate dispune hotarari in conformitate si in corelatie cu dispozitiile in vigoare
Asociatia de proprietari nu poate dispune hotarari contrare legii
Cum in Romania inca nu a fost impusa restrictionarea dreptului de a detine animale de companie,hotararea asociatiei de proprietari unde locuiti de a interzice accesul proprietarilor/
vizitatorilor cu animale de companie ,reprezinta un abuz si o masura evident discriminatorie
Exista localitati in tara unde autoritatea publica locala,prin HCLM a dispus numarul de animale de companie care pot fi detinuti intr-un apartament si acordul asociatiei de proprietari
ynocentta a scris:

se impune comunicarea oficiala a asociatiei de proprietari,eventual direct reprezentant legal=presedinte de asociatie

Asociatia de proprietari,poate dispune hotarari in conformitate si in corelatie cu dispozitiile in vigoare


1. Unde se impune explicit aceasta obligatie de comunicare oficiala? Nu ar trebui ca proprietarul sa isi monteze un panou la intrarea in scara cu informatii despre renovare, data inceperii si finalizarii lucrarilor, proiectant, executant, s.a.m.d.??

2. Care sunt dispozitiile in vigoare in privinta renovarilor?

Este de bun simt sa anunti vecinii ca vor fi deranjati o perioada de ciocaneli si alte efecte secundare specifice unei renovari dar nu esti obligat de nicio lege sa o faci!

De asemenea nu exista niciun temei legal de suplimentare a numarului de persoane in cazul renovariii locuintei.
Asta este o tampenie inventata de presedinti si administratori.

Atata timp cat echipa de constructori nu locuieste mai mult de 15 zile in locuinta nu se poate impune obligativitatea suplimentarii nr de persoane.
Este un abuz al administratorului si/sau presedintelui, trebuie contestata lista de plata iar in cazul in care litigiul nu se incheie pe cale amiabila atunci trebuie sa raspunda conform legii.

Asociatiile de proprietari isi pot face orice regulament doresc dar numai cu respectarea legii.

Sesizarea se poate depune la compartimentul de relatii cu asociatiile de proprietari din cadrul primariei si in instanta de judecata.

Ca sa ne lamurim e bine sa cunostem legislatia si ata ce se prevede in art.13 din HG 1588/2007:
(3) Orice modificare a proprietăţii individuale se va aduce la cunoştinţa asociaţiei...

In postarea initiala ni se spune ca "Am inceput lucrariile anuntand in prealabil vecinul de sub noi ca il vom deranja in urmatoarea lunaa" Pai si asociatia, presedintele, administratorul?
Apoi asociatia are dreptul sa stabileasca anumite reguli in interiorul acesteia, reguli care sa pastreze ordinea, linistea, care sa protejeze cladirea sau folosirea proprietatii individuale si comune in scopul pentru care au fost construite. Printre elementele de proprietate comuna, de exemplu, este liftul. Ori la renovarea unui apartament, cu lucarile prezentate in mesajul initial, se scot zeci daca nu sute de saci cu moloz si alte materiale. Si apoi se aduc in apartament iar zeci sau sute de saci cu materiale, cutii cu gresie, faianta, parcht s.a.m.d. Toate aceste transportate cu liftul duc la uzura mai mare, la unele degradari ale peretilor holurilor sau liftului, la consum mai mare de energie electrica...
Daca se adauga o persoana in plus la intretinere este ca o mica gluma fiind o cheltuala mult prea mica pusa in sarcina proprietarului fata de realitatea din teren. Pentru o persoana, de exemplu, in asociatia noastra si in alte asociatii, se repartizaeaza luna 10-15 lei. Ori pentru cei 10-15 lei nu este cazul ca cel ce-si renoveaza apartamentul sa considere ca e o jecmaneala, ca e ilegal...
Am avut si avem mereu situatii in care se vand siu cumpara apartamente si se fac renovari. Iar cei ce nu au inteles sa anunte conducerea asociatie de intentia lor, au avut parte de vizita politiei, de oprirea lucrarilor... Dar majoritatea au venit la asociatie, au cerut sprijinul, au intrebat ce au voie sa faca fara autorizatii si ce nu au voie, au intrebat cum pot contribui cu ceva la asociatie pentru ca in aceasta perioada vor utiliza mai mult liftul, vor bloca partial holul, casa scarii... Asa am avut situatii cand au platit suplimentar 2-3 persoane mai ales daca au avut o echipa de muncitori ori au platit pentru lift separat sume de 50-100...1200 lei. Da, am avut un proprietar care a nimerit exact dupa ce am facut revizia liftului, revizie ce ne-a costat vreo 4000 lei iar omul nostru vazand cat de bine arata a propus asociatiei sa suporte el singur 1200 lei. Partea lui ar fi fost conform cotei indivize in jur de 100 lei. I s-a emis chitanta pentru aceasta suma, iar o copie marita a fost afisata in hol la intrarea sa o vada toti vecinii. Sigur ca vecinii au suportat mai usor deranjul apreciind efortul financiar al noului proprietar.

Poate ne spuneti cat ati platit pentru cea de a treia persoana?
cyan a scris:


Nu ar trebui ca proprietarul sa isi monteze un panou la intrarea in scara cu informatii despre renovare, data inceperii si finalizarii lucrarilor, proiectant, executant, s.a.m.d.??






Sa nu exageram
Daca in imobil/scara se executa concomitent 10 igienizari,nu o sa se ocupe avizierul cu 10 panouri
Normal,civilizat este ca proprietarii sa informeze oficial asociatia de proprietari si vecinii direct afectati ca urmeaza sa execute reparatii/igienizari
Este greu de precizat data finalizarii lucrarilor
Igienizarile nu necesita proiect
In majoritatea cazurilor igienizarile,imbunatatirile la apartament se realizeaza in regie proprie,
prin mesteri recomandati,nu se apeleaza de fiecare data numai la executant=operator economic
Este adevarat ca renovarea produce disconfort dar nu esti obligat sa dai socoteala decat in cazul in care modifici structura de rezistenta a imobilului. Altfel, esti pe proprietatea ta si faci ce vrei.

Sunt de acord ca legea prevede anuntarea asociatiei orice modificare a proprietatii individuale dar sa completam tot articolul adica:

(3) Orice modificare a proprietatii individuale se va aduce la cunostinta asociatiei pentru
înscrierea în jurnalul evenimentelor din cartea tehnica a constructiei, prin depunerea în
copie a actelor de autorizare, a procesului-verbal de receptie si a schitelor
.

O intrebare simpla.
Care sunt modificarile proprietatii individuale care trebuie aduse la cunostinta asociatiei? Bineinteles, conform legii!

Schimbarea gresiei, faiantei, montarea geamurilor termopan, zugravirea locuintei, schimbarea instalatiei sanitare si a celei electrice, schimbarea parchetului, sper ca nu am uitat ceva, sunt modificare care se inscriu "în jurnalul evenimentelor din cartea tehnica a constructiei" si pentru care trebuie depuse "în copie actele de autorizare, procesul-verbal de receptie si schitele"?

Este obligatorie obtinerea unor autorizatii pentru astfel de activitati? Daca da, cine le elibereaza?
Trebuie schite pentru efectuarea activitatilor mentionate?
Cu cine se face receptia, cu primaria, ISC-ul, politia locala? Comitetul Executiv al asociatiei de proprietari?? Trebuie data si o masa participantilor dupa receptie?;)

As vrea sa vad si eu o asociatie care tine evidenta renovarilor din proprietatile individuale, ca X sau Y si-a schimbat gresia si faianta sau ca si-a vopsit caloriferul in baie!

Atata timp cat nu este afectata structura de rezistenta a imobilului, proprietarul nu are de ce sa dea socoteala administratorului sau presedintelui ca isi schimba zilnic gresia si faianta!
Mai ramane sa se impuna anuntarea asociatiei cand face sex, sa nu sperie vecinii de zgomotul produs de utilizarea vreunui vibrator! Sa nu creada ca indeparteaza gresia.

De ce au fost oprite lucrarile de catre politie? In ce baza? Lipsa autorizatiilor sau din cauza zgomotului produs in timpul programului de somn?
Indepartarea gresiei si faiantei este de regula o activitate zgomotoasa si inca nu am auzit de rotopercutante cu amortizor.

Poate omul locuieste la parter si nu uzeaza liftul, sau este masochist si isi cara materialele si deseurile pe scara pana la etajul 10 fara sa foloseasca liftul!
Asociatia, daca vrea sa fie stricta, sa isi angajeze un supraveghetor care sa il urmareasca sa nu transporte materialele cu liftul.

Nu vad motive pentru care sa se plateasca intretinere ptr persoane suplimentare in conditiile in care workerii nu locuiesc peste 15 zile in imobil.
Proprietarul poate face curatenie pe scara scarii daca a facut mizerie si nu trebuie platit suplimentar ingrijitorul. Muncitorii nu se fatzaie toata ziua pe casa scarii, doar nu au fost angajati sa renoveze scara.
Lucrarile se pot desfasura cu respectarea programului de liniste astfel incat sa nu existe motive ca vecinii sa acuze ca sunt deranjati de zgomot in timpul somnului de frumusete de dupa amiaza.

Alte discuții în legătură

Renovare apartament-reglementari Michaela2014 Michaela2014 Buna ziua, Doresc sa stiu obligatiile care se cuvin in relatia cu asociatia de bloc sau proprietarii sau terti, proprietarului care doreste sa isi aduca ... (vezi toată discuția)
Renovare apartament, crestere cheltuieli de intretinere ContSters400341 ContSters400341 Buna Ziua, Am cumparat un apartament si am purces la renovarea lui, caci era intr-o stare deplorabila. Am instiintat toti vecini, si seful de scara, cu toti ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - renovare apartament, trecere la intretinere o persoana in plus Adina1977 Adina1977 Timp de aprox. 45 zile am zugravit( polistiren pe interior, glet, lavabila) si am pus parchet in cele 2 camere ale apart. In acest timp nu am locuit acolo, iar ... (vezi toată discuția)