In cazul renovarii apartamentelor, care uneori dureaza de la cateva saptamani la cateva luni, noi trecem 1-2-3... persoane la intretinere in functie de declaratia proprietarului, de sesizarea vecinilor, de constatarea facuta de administrator, presedinte...
Asa cum s-a spus mai sus cheltuielile pe persoana pot fi nesemnificative dar in cazul renovarilor se observa clar circulatie la acel apartament, folosirea liftului, caratul materialelor si sculelor, zgomot, gunoi rezultat de la reparatii s.a.m.d.
Aceste activiatati genereaza adesea reclamatii la asociatie, la politie, la serviciul de urbanism pentru ca vecinii banuiesc ca se darama peeretii, ca se fac lucrari neautoirizate...
De aceea e bine sa fie instiintata asociatia, vecinii direct invecinati, sa se respecte orele de liniste si sa se treaca la intretinere un numar de persoane corespunzator celor ce executa reparatiile.
Prevederi cu trecerea la intretinere a persoanelor ce desfasoara activitati in apartamente (permanent ori temporar) se gasesc in legea 230/2007. Iar HG 1588/2007, face precizari clare in art. 34 si urmatoarele:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.