avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 777 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatia de proprietari - renovare apartament, ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatia de proprietari - renovare apartament, trecere la intretinere o persoana in plus

Timp de aprox. 45 zile am zugravit( polistiren pe interior, glet, lavabila) si am pus parchet in cele 2 camere ale apart. In acest timp nu am locuit acolo, iar cei 2 prieteni care mi-au zugravit veneau 4-5 ore pe zi, dar nu zilnic.
Presedinta Asoc. de proprietari mi-a spus ca va trece la intretinere pe aceasta perioada 2 persoane in loc de una.
Vreau sa ma ajutati sa-mi spuneti daca e legala aceasta decizie, in ce baza, si daca nu, ce argumente as avea eu.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: maca , utilizator 21:28, 24 August 2014
Daca apartamentul este contorizat si nu platiti cheltuielile la nr de persoane puteti face contestatie in scris dar va trebui sa dovediti ca acei 2 prieteni au locuit la alta adresa chiar daca ar fi venit zilnic sa va ajute . Va trebuie sa va aduca ei cate o declaratie care sa ateste ca locuiesc la alta adresa semnata si stampilata de administratorul unde locuiesc ei .
Buna ziua,

incercati sa-i explicati din nou situatia in prezenta altor vecini care pot confirma sustinerile dvs., eventual si a unor membri ai asociatiei vicepresedinte, cenzor, administrator.

In cazul in care insista va puteti adresa cu o sesizare pentru efectuarea unui control privind legalitatea intocmirii listelor de intretinere pentru lunile in discutie, la Primaria de Sector in a carei raza teritoriala se afla imobilul.
Rezolvarea acestor situatii este de competenta comitetului executiv, dar acest lucru trebuie reglementat printrun regulament intern, dar nu neaparat.
Cum asemenea chestiuni se intampla, mai ales in cazul achizitionarii unei locuinte - cand fiecare, inainte de a se muta efectiv in locuinta, procedeaza la lucrari de renovare, asa cum mentioneaza si autoarea topicului.
In fond ce se intampla - „persoanele” trecute la intretinere sunt chiar mesterii care renoveaza apartamentul si in opinia mea, chiar este corect, avand in vedere ca cheltuielile cu nr. de persoane se fac cu:
- salubritatea;
- energia electrica;
- gazele naturale (daca este cazul);
Daca ne gandim bine, valoarea cheltuielilor/persoana sunt destul de mici in comparatie cu alte cheltuieli la as. proprietari, asa ca nu prea vad sa va bateti capul prea mult...
Ca trebuie sa aducem declaratii, adeverinte, sa demonstram cu vecinii - ne complicam prea mult, dar sunt unii care tzin la principii si trebuie sa i se demonstreze „legalul” - nu ca acea cheltuiala ar fi nu stiu ce...
In fine, la noi, in astfel de cazuri, trecem in evidenta 1 (una) persoana pe toata perioada renovarii (1-2 luni, indiferent de nr. de mesteri), aceasta chestiune fiind cea mai mica preocupare a noastra, fata de toate celelalte neplaceri produse celorlalti proprietari din scara la efectuarea unei renovari de locuinta ( ma refer la faza cu rotopercutanta, flex-ul, etc.).
Mult succes!
In cazul renovarii apartamentelor, care uneori dureaza de la cateva saptamani la cateva luni, noi trecem 1-2-3... persoane la intretinere in functie de declaratia proprietarului, de sesizarea vecinilor, de constatarea facuta de administrator, presedinte...
Asa cum s-a spus mai sus cheltuielile pe persoana pot fi nesemnificative dar in cazul renovarilor se observa clar circulatie la acel apartament, folosirea liftului, caratul materialelor si sculelor, zgomot, gunoi rezultat de la reparatii s.a.m.d.
Aceste activiatati genereaza adesea reclamatii la asociatie, la politie, la serviciul de urbanism pentru ca vecinii banuiesc ca se darama peeretii, ca se fac lucrari neautoirizate...
De aceea e bine sa fie instiintata asociatia, vecinii direct invecinati, sa se respecte orele de liniste si sa se treaca la intretinere un numar de persoane corespunzator celor ce executa reparatiile.
Prevederi cu trecerea la intretinere a persoanelor ce desfasoara activitati in apartamente (permanent ori temporar) se gasesc in legea 230/2007. Iar HG 1588/2007, face precizari clare in art. 34 si urmatoarele:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.
Da,este corect sa fie trecute la cheltuieli comune: 1-2-3 persoane care constau in :curatenia pe casa scarii,intretinere lift -daca exista,iluminatul ,chiar daca nu au domiciliul in bloc.Este de inteles ca in perioada lucrarilor de reparatie a apartamentului circulatia pe casa scari este mai intensa ,deci si cheltuielile sunt mai mari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Renovare apartament, crestere cheltuieli de intretinere ContSters400341 ContSters400341 Buna Ziua, Am cumparat un apartament si am purces la renovarea lui, caci era intr-o stare deplorabila. Am instiintat toti vecini, si seful de scara, cu toti ... (vezi toată discuția)
Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor in apartament G_ALINA G_ALINA De o luna de zile am inceput renovariile intr-un apartament situat in Pantelimon. Am inceput lucrariile anuntand in prealabil vecinul de sub noi ca il vom ... (vezi toată discuția)
Renovare apartament-reglementari Michaela2014 Michaela2014 Buna ziua, Doresc sa stiu obligatiile care se cuvin in relatia cu asociatia de bloc sau proprietarii sau terti, proprietarului care doreste sa isi aduca ... (vezi toată discuția)