Buna ziua,
Doresc sa stiu obligatiile care se cuvin in relatia cu asociatia de bloc sau proprietarii sau terti, proprietarului care doreste sa isi aduca imbunatatiri apartamentului precum montare gresie, faianta, inlocuit glet si vopsit pereti, inlocuire usi inclusiv cea de la intrarea in apartament, mobilare incaperi.
Trebuie sa informez pe cineva?
Trebui sa obtin o aprobare in prealabil de la asociatie sau alti terti?
Mentionez ca nu este vorba de modificare asupra stucturii apartamentului nici asupra zidurilor de orice natura.
Multumesc anticipat.
Nu trebuie sa anuntati pe nimeni.
Eventual va anuntati vecinii ca vor fi deranjati de zgomot dar o rezolvati simplu, puneti un anunt la avizierul scarii in care sa scrieti:
"Pe aceasta scara la apart. X se executa lucrari de renovare pentru confortul proprietarului. Structura de rezistenta nu va fi afectata. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat!":)
In astfel de situatii este de preferat sa informati reprezentantii asociatiei de proprietari=
presedinte,administrator,asta ca masura de prevedere ca sa nu va treziti ulterior la intretinere cu numar suplimentar de persoane
Comunicati ca urmeaza sa executati igienizare si alte imbunatatiri la apartament care nu vizeaza /afecteaza structura de rezistenta a imobilului
.Trebuie sa anuntati conducerea asociatiei ; ce faceti in apartament daca modificati
trasee de conducte cine va ridica moluzul .Posibil sa aveti restrictii cu depozitarea pe hol a materialelor de constructii deasemeni pastrarea curateniei.Anuntati cat dureaza ”imbunatatirea”
apartamentului.
Sunt bune sfaturile primite mai sus. Informati-va vecinii, informati presedintele asociatiei si in discutia cu acestia o sa aflati poate si unele restrictii.
De exemplu, conform legii, sunt anumite ore stabilite in care zgomotul trebuie sa fie diminuat (13-14 si 22-8). Dar asociatia de proprieatri poate stabili in adunarea generala un interval mai mare de care sa tine cont.
Apoi daca in apartament lucreaza o echipa de oameni pe o perioada poate ca trebuie sa treceti cateva persoane la intretinere.
Folosirea liftului poate fi restrictionata pentru cararea materialelor necesare renovarii si a deseurilor rezultate iar cei din conducerea asociatiei va pot indruma cum sa rezolvati problema (urcarea materialelor pe alta cale, apelarea la o firma de salubrizare care sa va puna la dispozitie un container de gunoi...).
Si, sigur ca e bine sa tineti legatura cu administratorul, cu instalatorul asociatiei, pentru ca oricand faiantorul sau parchetarul pot sparge o conducta de alimentare cu apa si daca nu aveti legatura cu cei ce pot opri cat mai repede apa de la subsol, puteti inunda.