Am un PFA din aprilie 2013 in sistem real. Nu am angajati. Vorbeam azi cu cineva care imi spune ca ar fi trebuit sa depun formularul 010 la momentul cand am infiintat PFA si apoi lunar sa depun formularul 112.
Chiar trebuie sa fac asta? Din ce am citit pe net in speranta unui raspuns rapid, formularul 010 se trimite direct la ANAF odata ce este inregistrat PFA, iar formularul 112 se depune doar daca am angajati.Mai mult, mi se spune ca as putea fi penalizat pentru nedepunerea acestor formulare...
Discutia a pornit de la faptul ca medicul de familie spune ca nu ma regaseste ca si platitor de asigurari sociale, desi eu platesc trimestrial aceste asigurari la administratia financiara, impreuna cu impozitul si pensia.
Aveati obligatia ca in 15 zile de la infiintare PFA sa depuneti la Admin Fin. formularul 070 ( specific PFA, similar 010 pentru pers. juridice)
Va trebui sa "reglati" cumva aceast aspect cu cei de la Admin Fin. Faptul ca medicul nu va gaseste ar putea avea legatura cu aspectul prezentat, chiar daca banii au fost incasati.
Fara sa vreau sa va contrazic, dar sunteti sigur 100%?
pe net gasesc informatia:
"Astfel,
> pentru PFA infiintat la Registrul Comertului (care are cod unic de inregistrare)
- 070 nu se depune la inceputul activitatii, daca nu sint modificari fata de datele declarate initial la ONRC, deorece inregistrarea fiscala la administratia financiara s-a facut automat;"
eu am infiintat PFA la Registru, sediul ala de la Piata Muncii. Nu am facut vreo modificare fata de datele declarate
Daca nu aveti angajati nu trebuie sa depuneti D 112.D 070 depuneti in cazul in care aveti salariati,deveniti platior de tva,etc.
Dvs.ati platit asigurarile sociale,sanatate si impozit pe venit nu pe codul fiscal al PFA-ului ci pe CNP-ul dvs.Pt.contributia de pensii ati depus D 600.