Lucrez la o firmă în cadrul serviciului de prevenire și protecție a muncii. În urma accidentelor de muncă se întocmește câte un dosar de accident care este trimis și vizat de ITM. În anumite cazuri poliția anchetează și ei accidentele pe latură penală. Problema e că ei s-au învățat să ne ceară verbal, în copie xerox, tot dosarul de accident întocmit de către noi și vizat de ITM.
Deja le-am pus la dispoziție câteva dosare, dar pe „banii firmei”. Mai mult, ne este cerut să-l ducem noi la poliție.
M-ar interesa să aflu care este temeiul legal și procedura prin care poliția are dreptul să ceară, iar firma este obligată să pună la dispoziție întregul dosar de cercetare în copie xerox.
Practic sunt 100 file și tuș irosit la fiecare dosar de fiecare dată când ei au chef să ne sune.
Normele metodologice de aplicare a Legii ssm nr.319/ 2006 aprobate prin HG nr.1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare
Art. 124 al.(1) Dosarul de cercetare a evenimentelor se va intocmi astfel:
a) intr-un exemplar, pentru evenimentele care au produs incapacitate temporara de munca; dosarul se pastreaza in arhiva angajatorului care inregistreaza accidentul;
b) intr-un exemplar, pentru incidentele periculoase; dosarul se pastreaza la inspectoratul teritorial de munca care a efectuat cercetarea;
c) in doua exemplare, pentru evenimentele care au produs invaliditate confirmata prin decizie, deces, accidente colective; originalul se inainteaza organelor de urmarire penala si un exemplar se pastreaza la inspectoratul teritorial de munca care a efectuat cercetarea;
d) in doua exemplare, pentru evenimentele care au antrenat invaliditate evidenta; originalul se pastreaza la inspectoratul teritorial de munca care a efectuat cercetarea si un exemplar se transmite angajatorului care inregistreaza accidentul;
e) in trei exemplare, pentru evenimentele cercetate de Inspectia Muncii; originalul se inainteaza organelor de urmarire penala, un exemplar se pastreaza la Inspectia Muncii si un exemplar la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul;
f) in mai multe exemplare, pentru evenimentele care au produs incapacitatea temporara de munca pentru victime cu angajatori diferiti; originalul se pastreaza in arhiva angajatorului care inregistreaza accidentul si celelalte exemplare se pastreaza de catre ceilalti angajatori. al.(2) In cazul evenimentelor care au generat accidente urmate de incapacitate temporara de munca sau al incidentelor periculoase in care faptele comise pot fi considerate infractiuni, potrivit legii, dosarul de cercetare se incheie in doua exemplare, originalul fiind inaintat organului de urmarire penala.
In urma anuntului angajatorului ca s-a produs un eveniment, se deplaseaza la fata locului procuror, politie, ITM.
Politia cerceteaza evenimentul produs sub aspectele mentionate in ordonanta procurorului de caz, pentru a se stabili ulterior de catre procuror, daca faptele comise care au generat AM/ evenimentul periculos pot fi considerate infractiuni.