Buna ziua ,
Am nevoie de ajutor in urmatoarea situatie:
Sunt PFA si imi desfasor activitatea intr-un spatiu obtinut prin comodat de la un SRL.
Prin urmare achit facturile si utilitatile aferente spatiului mergand cu ele la ghiseu si platindu-le efectiv.
La ultimul control , facturile de telefon si electricitate pe ultimii 2 ani mi-au fost scoase de catre inspector de pe cheltuieli deductibile deoarece "nu erau emise pe numele PFA-ului meu" , ci pe numele proprietarului cladirii.
Acum sunt in situatia in care ar trebui sa platesc si amenda si impozit pe venitul realizat de cheltuielile scoase.
Doresc sa intreb daca motivatia inspectorului are baza legala si ce articol de lege prevede faptul ca facturile trebuie sa fie emise pe numele meu. Sau ce articol de lege prevede care sunt cheltuielile deductibile pe PFA.
Nu va suparati ca nu raspund la intrebarile d.voastra astfel formulate. E lesne de inteles , de ce! Cred ca d.voastra in realitate doriti sa stiti ce-i de facut?!! De aici inainte! Daca atunci cind ati platit "la ghiseu" vi s-a eliberat chitanta pe numele PFA si nu ca persoana fizica aveti sanse facind contestatie. daca,nu, NU.
Cheltuielile cu utilitatile ar fi trebuit achitate de catre SRL si apoi, in baza Contr de comodat, sa fie refacturate catre PFA.
Contr de comodat presupune folosinta gratuita a spatiului. Daca comodantul (SRL) a dorit ca utilitatile sa fie suportate de catre comodatar (PFA), atunci trebuie sa prevada expres in contract acest lucru.