avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 787 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Comisioane banca dupa inchiderea contului
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Comisioane banca dupa inchiderea contului

Buna ziua

Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedez dupa urmatoarea situatie: Sunt PFA, m-am dus la BCR sa inchid contul, am predat cardul, talken-ul, am platit restantele de administrare a contului, am completat si semnat toate documentele date de Banca, am primit si un extras de cont pana la ultima zi; doamna functionara care reprezenta Banca, la randu-i, a semnat toate respectivele documente. Mi s-a spus ca totul e k, s-a rezolvat. Dupa o zi primesc un telefon de la aceeasi doamna si imi spune ca mai trebuie sa platesc 78 ron pt nu stiu ce deblocare a contului....si ca contul nu e inchis. Si sa ma grabesc sa platesc ca altfel se aduna comisioane. Pt mine e clar ca e o facatura ordinara, dar nu stiu cum sa abordez juridic.
Va multumesc anticipat pt raspuns!
Cu stima,
Dan S
Cel mai recent răspuns: dansara2002 , utilizator 14:59, 19 Noiembrie 2013
Intre toate actele/faptele pe care le-ati enumerat cel mai important document (si parca nu ati scris despre el) este cererea de inchidere cont in 2 exemplare dintre care unu exemplar este la dvs. Daca nu aveti aceasta cerere aprobata si semnata/stampilata de catre banca, nu-i a buna. Pe aceasta hartie trebuie sa va intemeiati reclamatia.
Este de notorietate faptul ca banca respectiva nu inchide conturile nici daca solicitarea s-a facut legal, in termen si cu cererea semnata. Cunosc cazuri cand clienti ai bancii (cu cererea semnata si inregistrata) le-a venit de plata dupa 3-4-6 luni, comisioane de administrare sau alte taxe inventate de banca. Puteti sa faceti 2 lucruri : actiune in instanta (nu e de dorit) sau presiune pe banca, pe angajati de la ghiseu, sefi de servicii, directori de agentie, sucursala sau centrala (emailuri, telefoane, reclamatii scrise, etc). Intr-un final va vor inchide contul. Asa procedeaza banca respectiva cu toti fostii clienti, ca o pedeapsa ca isi inchid conturile la ei. Bafta.
Respectiva cerere de inchidere s-a facut doar intr-un exemplar (poate in 2, dar eu nu am primit nimic!) Desigur, pe de o parte, e vina mea pt ca - acesta e o stare pe care Banca o creeaza si exploateza la maxim si premeditat: ocuparea mintii cu maruntisuri - fiind prins cu multe detalii, completari de documente, etc, am omis sa solicit acest lucru. Dar, Doamne Dumnezeule, acest lucru trebuia sa fie de la sine inteles si sa faca parte din procedurile curente ale Bancii!! Ma infior cand stiu ca o Banca importanta cum e BCR-ul e atat de deficitara la proceduri (intre timp am realizat ca sunt cu buna stiinta ignorate si ca fac parte dintr-o strategie de marketing buruienoasa si f discutabila), iar, pe de alta parte, fiorul se amplifica cand realizez ca justitia nu intervine ferm sa corecteze abuzurile Bancilor. Pare o ”coabitare” armonioasa. Nu e un caz izolat.
Am cerut azi un document prin care sa legiferam faptul ca contul s-a inchis: doamna functionara mi-a dat un extras de cont pe zero ( de parca asta presupune inchiderea contului) si -finally - o copie la Xerox semnata dupa cererea de inchidere a contului. Nu am fost multumit. I-am cerut un act semnat prin care sa se ateste ca contul e inchis. Mi-a spus ca nu exista asemenea act. I-am spus ca facem noi unul acum, ad hoc, ca doar nu semneaza si stamileaza un neadevar, ci un fapt pe care dansa mi l-a asigurat verbal, nonstop.
Am sa incerc la Protectia Consumatorului.
Din relatarea dv. nu am inteles daca pana la urma ati platit sau nu.
Indiferent de situatie, daca dv. considerati ca acel comision este abuziv, faceti o sesizare scrisa adresata Bancii pentru stornarea comisionului, explicand motivele. Din proprie experienta va spun ca in acest mod am rezolvat 90% din astfel de probleme cu bancile.
Daca raspunsul este negativ, adresati-va ANPC, asa cum ati si precizat ca intentionati, si reveniti sa ne spuneti cum s-a solutionat problema.
Nu conteaza daca mai exista sau nu contul pentru dumneavoastra. De 3 ori am incercat sa imi inchid contul la BRD - toate actele, semnaturi... Ultima oara cand am aflat ca tot nu il inchisesera am retras totul si am plecat. La telefonul lor le-am declarat sa mai astepte. Asta a fost acum 4-6 ani. La BCR desi nu am folosit contul sau cardul de loc timp de 3-4 ani au tot asteptat sa le platesc comisioanele. Cam de 7-8 ani. Inca asteapta. In cateva cuvinte - nu au ce va face - nu mai lucrati cu ei. Punct. Sa astepte pana plati. La BCR era asa de mare magaria incat imi dadeau dobanda 10 bani si pentru operatiune ma taxau cu 2 lei?! (mai de mult)
Fiti linistit, am avut si eu o situatie asemanatoare cu aceeasi banca. Am avut un card pe care am vrut sa-l verific daca mai am bani si mi l-a mancat bancomatul. M-am dus la banca, mi s-a spus ca mai am doar 5 lei si am solicitat renuntatea si inchiderea contului. Mi s-a spus sa fac o cerere cum ca a fost furat si o sa-l inchida ei rapid si nu o sa mai am batai de cap. Cel mai frumos a fost cand dupa 3 luni de zile au inceput sa curga scrisori cu extras de cont din care cont banca tot retinea comision de administrare si taxele postale. I-am sunat, le-am spus ca e o greseala, au spus ca am dreptate si ca o sa inchida contul. Desigur ca au inchis contul dupa 2 ani timp in care luna de luna au venit acele extrase si desigur ca nici eu nu i-am mai bagat in seama si nu le-am platit nimic desi ajunsesem la fabuloasa suma de -60 de lei.

Iar despre banca asta nu prea aveti de ce sa va mirati cat timp toata presa vuieste ca le dispar oamenilor banii din conturi sau chiar din cutiile de valori. ;)

Cat timp aveti platite toate restantele de administrare si contul este pe zero nu sunteti obligat sa mai platiti nimic pentru inchidere. Cereti-i directorului sucursalei/filialei sa va dea pe loc in scris ca se poate inchide contul sau de ce va cer acei 78 de lei plus copii dupa cererea de inchidere a contului. Daca va refuza oricare din ele mergeti la OPC cu toate documentele pe care le aveti nu inainte de a reclama problema direct pe mailul pe care o sa-l gasiti la ei pe site (ar putea fi o facatura ordinara a agentiei respective ca sa mai fure ceva bani si de care administratia centrala sa nu stie).
Sau Puteti apela si la varianta mea, dati un telefon la ei la relatii cu clientii si le spuneti ca daca nu e contul inchis in 15 minute (si sa va confirme pe mail ca a fost inchis) si daca o sa va mai vina extrase sau alte cereri de pata de la ei n-au decat sa va caute peste cativa ani cand se aduna sume mai consistente ca sa vada ce inseamna un scandal adevarat :)

Alte discuții în legătură

Inchidere card (si cont) brd student ContSters87133 ContSters87133 Pe 25.07.2016 am inchis cardul de student la o sucursala BRD(cea care imi emisese cardul, o denumesc eu Sucursala 1) si mi-au spus sa revin(la orice ... (vezi toată discuția)
Comision banca ionutvd ionutvd Buna ziua. Am un card visa electron la BCR de mai bine de aproximativ 5 ani. De vreo 3 ani nu l-am mai folosit, avand pe el 0 ron. In contractul semnat cand am ... (vezi toată discuția)
Cont neinchis la banca crys1976 crys1976 Buna . Ma cheama Cristi si am o mica problema cu banca . An 2006 firma la care am lucrat m_ia facut card la Banca pt. a incasa salariul. An 2007 am plecat in ... (vezi toată discuția)