avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 996 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Plata concediilor medicale - desfiintare angajator
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Plata concediilor medicale - desfiintare angajator

Buna ziua,
Va supun atentiei urmatoarea situatie:
La data de 30 octombrie 2013 angajatorul “X” s-a desfiintat prin preluarea activitatii acestuia de catre angajatorul “Y”. Toti angajatii lui “X” au primit preaviz si o parte din ei au intrat in concediu medical “initial” cu data de 28,29 sau 30 octombrie 2013. Apoi, incepand cu 01 noiembrie 2013, unii dintre angajati au avut concedii medicale “in continuare”, iar altii au concedii medicale “initiale” cu alte coduri de diagnostic fata de cele din luna octombrie 2013. Intrebarea (1) este: Casa de sanatate poate plati concediile medicale “initiale” din luna noiembrie 2013 [art. 62 si 93(1) si (1 indice1)din normele la OUG 158/2006]?
Un alt angajat al lui “X” care in octombrie a avut CM “initial”, iar in noiembrie a prezentat un concediu medical “in continuare” pentru perioada 01 – 07, a trimis si un certificat de concediu medical “initial” pentru perioada 06 – 10 noiembrie 2013 cu cod de indemnizatie “06” eliberat de U.P.U. “Spitalul Z” de sectia Ortopedie, cu cod de diagnostic 922 si unul “in continuare” pentru perioada 11 – 30 noiembrie 2013 cu cod de indemnizatie “01”, cod diagnostic 922. Intrebarea (2) este: Casa de sanatate poate plati cele 3 concedii medicale din luna noiembrie 2013 sau il va plati doar pe cel “in continuare” pentru perioada 01 – 07 noiembrie 2013 [art. 93(1 indice1)din normele la OUG 158/2006]?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 13:09, 16 Noiembrie 2013
Normele de aplicare a OUG nr.158/2005:

ART. 93
(1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au nãscut anterior situaţiei de încetare a activitãţii angajatorului sau înainte de expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitatã funcţia publicã ori a expirat mandatul în baza cãruia a desfãşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti se achitã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(1^1) Plata indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru drepturile care s-au nãscut anterior situaţiilor prevãzute la alin. (1), se efectueazã pânã la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberãrii de certificate medicale.
(2) În vederea preluãrii în platã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate a drepturilor care s-au nãscut anterior situaţiilor prevãzute la alin. (1), angajatorii sau, dupã caz, persoanele interesate depun urmãtoarele acte la casele de asigurãri de sãnãtate:
a) lista angajaţilor aflaţi în platã de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) situaţia plãţii lunare a drepturilor pânã la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus încetarea raportului de muncã, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevãzute de lege pentru acordarea drepturilor;
e) în cazul expirãrii termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncã, cu viza inspectoratului teritorial de muncã, dupã caz;
f) în cazul încetãrii activitãţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre urmãtoarele acte:
- actul oficial care atestã începerea procedurii de încetare a activitãţii angajatorului (încheierea judecãtorului-sindic, hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor, rãmasã definitivã, privind lichidarea administrativã ) ;
- copie legalizatã de pe certificatul de încheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, agenţi economici);
- confirmarea scrisã a expirãrii valabilitãţii sau a anulãrii autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberã practicã (pentru angajatori, persoane fizice);
- procesul-verbal de insolvabilitate încheiat de unitãţile fiscale teritoriale;
- copie legalizatã de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugãreşti;
- confirmarea scrisã a expirãrii mandatului exercitat în cadrul autoritãţii elective, executive, legislative sau judecãtoreşti;
- orice alte acte prevãzute de legislaţia în materie în vigoare la data încetãrii activitãţii angajatorului.

Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Noiembrie 2013
ana-cer, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata indemnizatiei de maternitate coraline coraline mai este valabila Ordonanţa de urgenţă nr. 158/2005 in care scrie: Art. 93. - (1) Drepturile la concedii si indemnizatii care s-au nascut anterior ... (vezi toată discuția)
Concediu medical nanau2002 nanau2002 1-Atunci cand o salariata are dreptul la concediul cu risc maternal,angajatorul este scutit de plata daca firma este in insolventa?sau are obligatia,sa ... (vezi toată discuția)
Ce pot face daca nu mi s-a platit concediul medical? amelia20100 amelia20100 ce pot face daca nu mi s-a platit concediul medical?mentionez ca firma este in proces de insolventa. (vezi toată discuția)