Buna ziua,
Asociatul nostru, persoana juridica straina cu sediul in Germania, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania. S-a luat decizia inregistrarii prin reprezentant fiscal, nu in mod direct.
Am auzit multe opinii pe aceasta tema, inclusiv cea potrivit careia finantele considera ca aceasta operatiune (de inregistrare in scopuri de Tva in Romania prin reprezentant fiscal ) inseamna de fapt stabilirea unui sediu in Romania de catre persoana juridica germana, cu toate obligatiile care decurg de aici. Mentionez ca asociatul german ar urma sa desfasoare in Romania numai activitati care intra in sfera de aplicare a TVA.
In ce situatii ar putea sa apara aceasta recalificare din partea celor de la finante? Care mai este atunci ratiunea prin care legea da posibilitatea inregistrarii prin reprezentant fiscal? V-ati intlanit cu astfel de situatii? Multumesc anticipat
Nu exista o legatura directa intre desemnarea unui reprezentant fiscal sau a inregistrarii deirecte in scopuri de TVA si faptul ca activitatea desfasurata in Romania de catre un nerezidnt da nastere unui sediu permanent.
Spre exemplu in cazul in care o companie isi desemneaza un reprezentant fiscal in Romania, iar activitatea este desfasurata in cadrul unui santier, aceasta nu genereaza un sediu permanent decat daca se deruleaza pe o perioada mai mare de 6 luni(sau dupa perioada prevazuta in Conventia de evitare a dublei impuneri dintre ROmania si statul nerezidentului).
Pentru ca este foarte dificil sa primiti un raspuns concret datorita complexitatii situatiilor in cae va puteti regasi, va recomad sa cititi cu atentie prevederile art.8 din CF, pentru a vedea in ce masura activitatea derulata de societatea din Germania poate genera un sediu permanent. Cititi de asemenea si Conventia dintre Romania si Germania pentru edificare.