Revocarea mandatului se face printr o declaratie autentica data la orice notar deci nu in mod obligatoriu la notarul la care ati autentificat procura. Trebuie sa l notificati pe mandatar ca i s a revocat mandatul si daca doriti sa fiti sigura duceti o copie a declaratiei de revocare la institutiile unde va reprezenta mandatarul.
Adica daca l ati mandatat pentru a va ridica pensia, duceti la Casa de Pnesii sau la Oficul postal competent, la Banca, duceti declaratie la Banca respectiva in copie. Daca ati mandatat o pt indeplinirea unor acte notariale nu este nevoie sa duceti o copie a declaratiei undeva anume, aci notarul in indeplinirea actului notarial are obligatia sa o verifice daca a fost sau nu revocata. In acest sens, atat procura cat si declaratia de revocare se inregistreaza intr un registru electronic national unde se pot verifica.
Va multumesc pt raspunsuri; am dat procura unei persoane care urma sa ne cumpere un teren, pt ca nu puteam ajunge noi la notariat in alt judet, e vorba mai intai de o iesire din diviziune. La scurt timp, nu a mai putut fi contactat telefonic, cred ca a renuntat la cartela, tel era intotdeauna inchis, iar banii nu i-am primit dupa cum a promis. M-am interesat, inca mai figuram ca proprietari ai terenului respectiv, deci merge sa revocam procura. Am obtinut o copie a procurii de la notariat, am luat adresa din procura si i-am trimis o recomandata cu confirmare de primire pt a lua legatura cu noi si pt a dovedi ca l-am instiintat in prealabil de intentia noastra; sper ca am procedat corect.