Eu am intrebat-o pe o tanti de la sector 3 in ce baza legala imi cere anumite imputerniciri... Ma trimite la minunea asta de hotarare de anul asta...
Pai scrie in hotarare ca sunt obligata sa am imputernicirea tipizata? Ca nu pot imprima anexa I la statut??
Am vreun temei legal?
Citesc in statut:
Art. 126
(1)Contractul de asistenta juridica este incheiat in forma scrisa, ceruta ad probationem. El trebuie sa indeplineasca toate conditiile cerute de lege pentru incheierea valabila a unei conventii si dobandeste data certa prin inregistrarea sa in registrul oficial de evidenta al avocatului, indiferent de modalitatea in care a fost incheiat.
(2)Contractul de asistenta juridica poate fi incheiat si prin orice mijloc de comunicare la distanta, care poate reproduce legal semnaturile partilor. In acest caz, data incheierii contractului este data la care avocatul a luat cunostinta de semnarea contractului de catre client. Se prezuma ca avocatul a luat cunostinta de incheierea contractului la urmatoarele date:
a)data la care contractul a sosit prin fax sau e-mail (semnatura electronica) la sediul profesional al avocatului; daca transmisiunea prin fax are loc dupa ora 19.00, se prezuma ca avocatul a luat cunostinta in ziua lucratoare urmatoare zilei transmisiunii;
b)data primirii contractului semnat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
(3)Contractul de asistenta juridica poate lua forma unei scrisori de angajament care sa indice raporturile juridice dintre avocat si destinatarul scrisorii, inclusiv serviciile avocatiale si onorariul, semnata de avocat si transmisa clientului. In cazul in care clientul semneaza scrisoarea sub orice mentiune expresa de accept a continutului scrisorii, aceasta dobandeste valoarea unui contract de asistenta juridica.
(4)Contractul de asistenta juridica poate fi incheiat, in mod exceptional, si in forma verbala in fata unei autoritati sau a oricaror persoane fizice sau juridice cu conditia ca acestea sa ateste ca au fost de fata la exprimarea acordului de vointa intre avocat si client. Contractul in forma scrisa va fi incheiat in cel mai scurt timp posibil.
De unde reiese ca am nevoie sa am o anumita forma, culoare etc.?
Daca il pot incheia si prin fax, cum trimit prin fax exact exemplarul galben?
Daca il pot incheia si verbal, daca il pot chiar modifica fata de modelul de contract anexa... cum e asta compatibil cu ideea de contract tipizat?
Am vazut minunatia aia de hotarare, ce aplica ea din deciziile UNBR? Exista o astfel de decizie UNBR?
Pana la CPC, pot sa ichei contractul verbal in fata instantei, daca am clientul acolo, conform Statut.
Apreciez optimismul Ilenei, dar eu nu ma pot abtine sa nu vad masura (care e valabila numai in Bucuresti) ca pe o modalitate de a face bani...
Sa inteleg ca restul tarii e mai desteapta si acolo justitiabilul stie a se proteja singur, nefiind nevoie de un alt mod de protectie?
Cum pastrez eu un exemplar original al contractului, daca eu am numai doua exemplare: una pentru client si una pe care scrie copie?...
Cum il execut pe client in baza unui contract de la care am doar o copie?
Etc. etc.