avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Salariat si PFA (cabinet cosmetica)-avantaje si ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Salariat si PFA (cabinet cosmetica)-avantaje si dezavantaje

sunt slariata la o firma,dar mi-am deschis si un cabinet de cosmetica ( pfa) ,care sunt avantajele si dezavantajele unei astef de situatii. declararea la finate care este mai profitabila?programul de lucru la pfa 4 sau 8 sa declar? ma poate ajuta cineva in luarea unor decizii? va multumesc
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 12:01, 27 Noiembrie 2013
sunt mai multe de spus...pentru inceput, cateva:
1. programul de lucru al pfa nu trebuie declarat in nicio declaratie
2.din totalul sumelor incasate prin prestatiile dvs, va trebui sa achitati obligatoriu urmatoarele:
- impozit 16%
- CASS (sanatate) 5,5 %
- la CAS ( pensii) optional, dar daca optati totusi, procentul este de 31,3 %
Procentele de mai sus se vor aplica diferentei dintre total venituri si total cheltuieli dedeuctibile
3.in principiu nu va trebuie contabil cu cateva cunostinte si cu ceva ajutor din partea unor apropiati va descurcati si singura. Trebuie tinute 2 registre, usor de completat iar documentele justificative( chitante, facturi, NIR...etc) trebuiesc indosariate si pastrate
4 Declaratiile pe care va trebui sa le depuneti, sunt f putine; la inceputul activitatii si la safrsitul anului fiscal, mai pot aparea si alte situatii, dar cu aceste o sa va familiarizati pe parcurs.
Mai reveniti si cu alte intrebari !
Succes !
va multumesc frumos. la porgramul de functionare ma refeream la cel declarat pt autorizatia de functionare la primarie,si nu stiam cum sa declar 8 ore sau 4 pt ca sunt si angajata cu contract de munca ,sa nu am probleme cu cei de la ITM in caz de vreun control. si cu declaratiile la finante.. eu as vrea cu scazmant(nu stiu cum se numeste exact) ,trebuie sa declar,doar ce mi-a iesit certificatul de inregistrare si nu stiu incotro sa o iau. ,finante ,autorizatie de functionare,casa de marcat??
Pentru activitatea de pfa, la locul in care prestati activitatea trebuie sa aveti casa de marcat.
In maxim 15 de la iesirea autorizatiei trebuie sa depuneti la finante declaratia 220 cu venitul estimat pentru timpul ramas din acest an.
Pentru ca deja aveti in alta parte contract de munca, nu mai platiti contributie la pensie si deci nu mai depuneti declaratia 600.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Noiembrie 2013
george-neagu, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pasii de urmat dupa infiintarea unei firme maritica 3 maritica 3 am infiintat un srl neplatitor de tva , sunt asociat unic si administrator punctul de lucru il voi deschide pe 1 septembrie unde voi lucra chiar eu mi-am ... (vezi toată discuția)
Acte necesare ii qwery666 qwery666 Buna ziua ce acte trebuie am nevoie sa depun dupa ce primesc autorizatia pt II. Mentionez ca vreau sa fac un magazit si trebuie sa cumpar o casa de ... (vezi toată discuția)
Societate noua camicami camicami Pentru o societate nou infiintata la Reg.Comertului, care in prezent are doar CUI si act constitutiv,ce documente mai trebuiesc intocmite, obtinute ,pentru a ... (vezi toată discuția)