avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1770 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Abuzuri din partea unei firme de recuperari creante
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Abuzuri din partea unei firme de recuperari creante

Incep prin a va pune cateva intrebari:
1. La ce adresa de e-mail pot depune o reclamatie la ANPC Bucuresti? In urma cu cateva luni am mai trimis o reclamatie impotriva Vodafone Romania la o adresa de e-mail pe care am gasit-o pe site-ul ANPC-ului si am primit un mesaj automat prin care eram atentionat ca trebuia sa o trimit la o alta adresa de e-mail. Din pacate, am sters acel e-mail si nu mai stiu la ce adresa de e-mail sa trimit reclamatiile mele.
2. Cum pot atasa un contract intr-o reclamatie pt. ca si cei de la ANPC sa il poata deschide? M-ar interesa, daca stiti, sa imi spuneti ce tip de fisiere pot deschide.

Una dintre problemele pe care vreau sa le reclam la ANPC arata asa:
Cam prin septembrie 2007 am devenit consilier financiar la o anumita companie de asigurari de viata (contractul cu ei imi interzice sa ii vorbesc de rau, asa ca nu va pot da numele companiei) si mi-am incheiat si mie o asigurare de viata pe care am platit-o aprox. 2 ani de zile. Pt. ca am ramas fara loc de munca, prin 2009-2010 am rascumparat asigurarea si am primit o anumita suma, din care, la momentul respectiv, am crezut ca s-a retinut comisionul incasat de mine la incheierea contractului (50% din valoarea primei pe un an). Au trecut anii si am crezut ca totul s-a incheiat in bune conditii, pana pe data de 27 noiembrie 2013 cand primesc o notificare de plata de la [editat] Romania, prin care eram instiintat ca am de plata o anumita suma de bani pana la data de 22 noiembrie 2013 si ca "pentru a opri trecerea cazului dumneavoastra in etapa urmatoare, reiteram propunerea noastra de a achita suma datorata in termenul indicat". Stiind ca intre mine si ei nu exista incheiat niciun contract prin care sa fiu de acord cu penalitatile percepute de ei, am crezut ca etapa urmatoare o reprezinta instanta... Ma uit putin pe plic si vad ca pe stampila Postei Romane apare ca plicul a fost trimis din Bucuresti pe data de 21 noiembrie (cu o zi inainte de expirarea termenului-limita). Crezand ca ei sunt niste oameni minunati, care ii inteleg pe cei care au probleme, am sunat si eu la ei sa imi amane plata pana pe data de 05 decembrie (plata oricum urma sa fie facuta pe data de 29 noiembrie). Tipa cu care am vorbit, imi spune ca poate amana plata numai si numai daca ii promit ca o sa platesc respectiva suma de bani pana la data respectiva. Pt. ca eu am considerat ca respectarea legii trebuie facuta obligatoriu si fara a fi conditionata de promisiunea unei plati, nu i-am promis nimic. Ea a inceput sa imi spuna ca nu poate amana plata daca eu nu ii promit ca o sa platesc pana atunci, la care eu i-am raspuns ca motivul pt. care poate face amanarea este faptul ca ei au incalcat legea pt. ca mi-au trimis notificarea de plata doar cu o zi inainte de scadenta. Dupa care, ea imi zica ca Posta Romana este vinovata ca nu am primit eu notificarea la timp pt. ca ei m-au notificat pe data de 15 noiembrie (probabil, telepatic), pt. ca asa scrie si pe hartia din plic (probabil ca daca acolo scria data de 31 februarie 2013, eu atunci as fi fost notificat, fara sa conteze in vreun fel faptul ca pe stampila postei apare data de 21 noiembrie)... Dupa vreo 10 minute de cearta la telefon si nicio amanare de plata (am considerat ca nu pot fi complice la incalcarea legii) am decis sa recitesc contractul incheiat intre mine si respectiva companie de asigurari si vad ca acolo se vorbeste despre instiintari de plata expediate cu notificare de primire si de o perioada rezonabila (10 zile calendaristice din momentul in care instiintarea a ajuns la mine, nu din momentul in care aceasta a fost tiparita) in care pot sa restitui datoriile...

Intrebari:
1.Din moment ce aceasta firma are sediul in Dambovita, reclamatia impotriva lor trebuie trimisa catre Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dâmboviţa sau catre cel din judetul meu?
2. Se poate considera ca eu am fost notificat pe data tiparirii notificarii de plata, din moment ce eu nu am primit absolut nimic de la ei pana la data de 27 noiembrie? Nu ar fi trebuit ca ei sa se asigure ca notificarea sa ajunga in timp util la mine?
3. Din moment ce in contractul incheiat intre mine si compmania care le-a vandut creanta scrie ca pot aplica penalitati de 0,15% pe zi, aceasta companie poate aplica si penalitati mai mari?

Multumesc anticipat pentru ajutor!
Ultima modificare: Luni, 16 Decembrie 2013
gi-jane2, moderator
Cel mai recent răspuns: polloctav , utilizator 07:45, 3 Decembrie 2013
Trimteti cu posta toate reclamatiile pentru a avea dovada transmiterii.Daca nu va puteti deplasa rugati un prieten sau vecin/ruda sa depuna reclamatia prin posta cu confirmare de primire. Trecand peste faptul ca ati pus intrebarile 1 si 2 de cate doua ori fiecare, atat la inceput cat si la sfarsitul postarii, va sfatuiesc ca pe viitor sa nu mai raspundeti prin telefon atunci cand este vorba de recuperatori, indifferent cum se vor numi. Apoi, sa stiti ca astia nu lucreaza cu posta romana , ci cu firma TotalPost, care transmite cu mare intarziere plicurile datorita lipsei de personal.
Uitati-va daca de la data "2009-2010" au trecut mai mult de 3 ani, pentru ca este posibil sa fi intervenit prescriptia dreptului de a cere plata creantei....
Ati semnat de primirea notificarii in 27 noiembrie sau ati gasit-o in cutia postala?
Fiecare poate aplica ce penalitati vrea sa calculeze, ceea ce nu inseamna ca ele sunt legale, asa ca va recomand sa consultati un specialist, care sa analizeze si actele pe care le aveti si cele primate de la Kruk...success!
Multumesc mult! Imi cer scuze pt. neatentia in numerotarea intrebarilor.

1. Din moment ce trebuie sa trimit si contractele, am considerat ca ar fi mult mai simplu sa le trimit prin e-mail decat prin posta pt. ca sunt multe foi de trimis. Dupa cum am spus si mai sus, am mai depus o reclamatie la ANPC Bucuresti in august impotriva [editat] Romania si nu au fost niciun fel de probleme (ANPC-ul le-a dat o amenda contraventionala)... Dar aveti dreptate, pot demonstra mult mai usor ca am depus reclamatia daca o trimit prin posta decat daca o trimit pe e-mail.

2. Mai mult ca sigur ca au trecut mai mult de 3 ani de atunci, dar, din pacate, compania respectiva s-a retras de pe piata din Romania (au vandut catre o alta companie) si nu stiu daca mai pot demonstra ca am primit respectivii bani (banii au fost depusi intr-un cont bancar pe care nu il mai am si cred ca fara a mi se emite vreun document in acest sens). Oricum, o sa caut sa vad daca am vreun document de la ei si o sa incerc sa iau legatura si cu banca si cu unit managerul sa vad daca nu pot afla acest detalii. Eu nu stiu nici macar daca cei cu care am incheiat contractul sau cei carora le-au vandut afacerea de la noi mi-au trimis notificarea de plata.

3. Plicul l-am gasit in cutia postala, nu am semnat nimic pt. primirea lui. Oricum, din moment ce scadenta era pe data de 22 noiembrie si ei au trimis-o din Bucuresti pe data de 21 noiembrie, nu cred ca are nicio relevanta ca eu am primit notificarea de plata pe data de 23 noiembrie sau ca am primit-o pe data de 27 noiembrie (probabil ca si posta are putina vina pt. ca a ajuns pe data de 27, dar, oricum eu ar fi trebuit sa platesc penalitati si daca notificarea de plata ar fi ajuns la mine pe data de 23 npoiembrie).

Multumesc inca odata pt. ajutor!
O seara placuta sa aveti in continuare si mult succes in activitate!
Ultima modificare: Marți, 3 Decembrie 2013
gi-jane2, moderator
Are o mare relevanta primirea cu intarzie datorata propriei culpe a expeditorului, intrucat demonstreaza reaua-credinta a acestuia in relatia cu destinatarul! Apoi, nu dvs.trebuie sa probati ca ati primit notificarea, ci Acela care va pretinde o suma trebuie sa dovedeasca faptul instiintarii.Deci, nu dvs trebuie sa va interesati despre acest fapt. Celor de la Kruk sa le cereti dovada faptului ca sunt mandatarii creditorului si abia dupa aceea sa va angajati intr-o discutie cu acestia, insa numai pe baza "hartiilor" pe care sunt obligati sa vi le comunice.In caz contrar spuneti-le ca nu stati de vorba decat cu creditoarea dvs....success!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Posibila dubla tentativa de inselaciune, cum procedez? wxyz wxyz In urma cu cativa ani am cumparat ceva in rate printr-un card de cumparaturi emis de un IFN. Dupa ce am platit foarte multi ani ratele lunare evidentiate pe ... (vezi toată discuția)
Doar cu o cerere si bani pusi in contul firmei inseamna ca ai un contract? ContSters172999 ContSters172999 X a trimis o cerere de asigurare viata la o firma de asigurari; a pus banii la banca si a asteptat polita. (comunicare la distanta) A avut intre timp o ... (vezi toată discuția)
Amenda circulatie italia CsmR92 CsmR92 Buna ziua, am fost in italia cu masina inscrisa in romania (pe numele cuiva din familie) si ieri am primit o instiintare de la o firma (pro kolekt) care imi ... (vezi toată discuția)