avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1872 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediul pre si post natal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediul pre si post natal

Buna ziua! Lucrez ca suplinitor in invatamant si la actualul loc de munca sunt angajata de la 1 sept.2013 pe o perioada determinata pana la 24.01.2014. Data probabila a nasterii este 11 februarie 2014. Actualmente am 30 sapatamani de sarcina si am intrat in concediu prenatal de la 1 decembrie.Pana la 24 ianuarie cand imi expira contractul cu scoala stiu sigur ca prenatalul imi va fi platit de ei(de scoala), dar ce se intampla dupa aceasta data? cine imi va plati restul zilelor de prenatal si cele 42 de zile de postnatal?
Cel mai recent răspuns: cojocariualina , utilizator 13:53, 4 Decembrie 2013
1. Dvs. aveti un contract individual de munca (CIM) pe perioada determinata si acesta inceteaza de drept (art.56(1), lit.i) din Codul muncii) la data expirarii perioadei pentru care a fost incheiat indiferent de situiatia in care va aflati dvs. la acaea data.

2. Aveti doua posibilitati:

A) - Sa depuneti certificatele medicale, incepand cu luna ianuarie, la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) care vi le va plati.
- Luati legatura cu CJAS sa vedeti ce acte trebuie sa prezentati cand depuneti primul certificat medical.
- Dupa ce se termina concediul de maternitate veti putea sa beneficiati de concediu crestere copil (CCC) daca indepliniti conditiile legale.

B) - Sa va inregistrati la Agentia de Somaj (chiar daca sunteti in concediu de maternitate) daca in cele 24 de luni premergatoare inregistrarii la Agentia de Somaj aveti 12 luni de stagiu de cotizare la somaj.
- Cele 12 luni nu trebuie sa fie neaparat consecutive si nici neaparat la acelasi angajator.
- Certificatele medicale, incepand cu luna ianuarie, le depuneti la Agentia de Somaj.