avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizarea pierderilor de apa rece
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizarea pierderilor de apa rece

Locuiesc intr-un bloc cu 2 scari cu cite 54 ap.,cu centrala de bloc, in care in fiecare luna sunt pierderi la apa rece de aprox.150 mc care se imparteau la ne de apartamente si totul a fost rezonabil.De luna aceasta pierderile la apa rece au fost de 280mc si nu s-au mai impartit pe apartament ci pe persoana ceea ce mi-a marit intretinerea cu 43 de lei .Mentionez ca am apometre la toti consumatorii si suntem 5 persoane.Ce pot face sa schimb situatia asta,mi se pare ca legea 230 face discriminare la familiile cu mai multi copiiX-(.Multumesc
Cel mai recent răspuns: zxc1 , utilizator 16:03, 6 Decembrie 2015
In norma metodologica de facturare si repartizare pe proprietari individuali a consumului total de apa inregistrat la nivelul bransamentului condomniului Capitolul 2 sectiunea 1 art 11 alin.1 si 3
Norma metodologica la ce lege, HG, Ordin, Ordonanta etc.?

Ca poate fi doar un proiect neaprobat inca.
Proiecte d-astea am gasit si noi pe net, dar nu au fost aprobate niciodata, au ramas in stadiu de proiect.
Deci chiar ma intereseaza daca aceasta norma a aparut in MO.
Adriantot a scris:

........................
Asa ca o repartizare a diferentelor corecta ar trebui sa se faca printr-o metoda care sa combine mai multe moduri de repartizare, fiecare din ele in anumite limite. Gasiti un asemenea regulament in partea dreapta a acestei pagini la "Documente utile".
Acest regulament poate fi adaptat la situatia concreta a fiecarei asociatii si adoptat intr-o sedinta a comitetului executiv.

De ce tot ocoliţi să spuneţi lucrurilor pe nume ?
Nu vă e clar că obligaţia pentru remedierea situaţiilor de acest tip revine în primul rând Administratorului, şi apoi Preşedintelui (şi Comitetului Executiv), care sunt plătitţi chiar şi de 3 ori mai mult ca salariul orar minim pe ţară, tocmai pentru a gestiona Bugetul Asociaţiei ?
Un sfat pentru cel care a deschis Topicul. Dacã nici Primãria şi nici alt organ de control nu vor sã vã facã dreptate, vã rãmâne soluţia sã daţi în judecatã conducerea Asociaţiei, pentru cã e obligatã prin lege sã aibã grijã de instalaţiile din Condominiu, şi sã facã orice sã nu mai aveţi aceste pierderi mari de apã, odată ce se strâng bani mulţi pentru Fondul de Reparaţii (banii mai vin, conform Legii 230/2007 şi din Fondul de Penalizare !).
Pentru ce e destinat Fondul de Reparaţii, oare ? Acolo e o mare problemã, e posibil sã se foloseascã banii în alte scopuri ... poate pentru bunãstarea "şefilor" Asociaţiei (e posibil orice abuz, poate fi şi o micã-mare Delapidare).
♦ Forţaţi-i sã-şi îndeplineascã sarcinile de serviciu pentru care-i plãtiţi, pentru cã şi aceste sume plãtite în plus pentru apã sunt, evident, din vina incompetenţei celor care sunt bine remuneraţi sã gestioneze bugetul proprietarilor, fãrã a-i jecmãni. Doar nu sunteţi dvs. obligaţi sã rezolvaţi aceste probleme, aveţi oameni special desemnaţi pentru asta, dar care doar dau din umeri !
Mai zic sã fie pierderi de 1 mc de apartament, dar cât aveţi dvs. e deja dubios ... înseamnã cã e o avarie pe undeva ... şi tot Administratorul e obligat să descopere cauza reală. Ar fi culmea sã aveţi aceeaşi anomalie pe care am avut-o în Asociaţia noastrã în anii 2010-2013, când tocmai în lunile de VARÃ (!?) cei care încã foloseau apa caldã la Pauşal aveau trecute pe listã pierderi de ... 40 lei de persoanã (!?), pe lângã faptul cã tariful unui mc de apã era dublu faţã de alte Asociaţii din oraş - la noi era maximul de 16 lei/mc, iar minimul era de 8 lei/mc, la o altã A.P. ! E clar că prin aceste sume se acoperea incompetenţa conducătorilor Asociaţiei din acea perioadă.
Ce face Administratorul dvs., doar stă cu fundul pe scaun ? Speriaţi-l cu o plângere penală, să vedeţi cum va căuta să vă rezolve de urgenţă problemele de care e obligat să se ocupe.
➦ Cereţi-i preşedintelui Asociaţiei, conform Art. 12, alin.1, lit. c) şi d) din H.G. nr.1588/2007, orice document aveţi nevoie pentru a descoperi motivul acestor consumuri mari de apă lună de lună şi chiar să faceţi Contestaţie împotriva oricărei sume vi se pare aberantă pusă pe Lista de Întreţinere.
� Chiar sunt curios dacă se va implica Preşedintele Asociaţiei dvs., pentru că eu am făcut vreo 20 de Contestaţii în 5 ani împotriva a 2 preşedinţi (aducând dovezi de consumuri la Utilităţi, imposibil să existe), dar nu mi s-a răspuns decât la una, sau au refuzat să rezolve ceva, chiar am fost daţi în judecată noi, păgubiţii - poate dvs. aveţi un preşedinte mai uman şi care aplică legile din domeniu. Chiar aştept să ne spuneţi ce rezolvare aţi găsit pentru a nu mai avea acele consumuri dubios de mari.

Art. 12. - Proprietarii membri ai asociaţiei, pe lângă drepturile şi îndatoririle prevăzute în statutul asociaţiei de proprietari, au următoarele drepturi:
A. Drepturi: c) să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi să aibă acces, la cerere, la orice document al acesteia; d) să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile...
Art. 22. - (1) Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
(2) Asociaţia de proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator (...) pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreţinerii, investiţiilor şi reparaţiilor asupra proprietăţii comune.
(4) Administratorii trebuie să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a clădirii pe care urmează să o administreze.
(5) Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atribuţiilor, obligaţiilor şi responsabilităţilor atribuite de comitetul executiv, în condiţiile legislaţiei în vigoare;
c) efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clădirii, derularea şi urmărirea realizării acestor contracte;
f) îndeplinirea oricăror alte obligaţii expres prevăzute de lege, precum şi a celor stabilite prin contractul încheiat cu asociaţia de proprietari.
(9) Pentru lucrările privind proprietatea comună, administratorul, ţinând seama de preţ, durată de execuţie şi calitate, supune spre analiză, selecţie de oferte şi aprobare comitetului executiv al asociaţiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerinţele, în vederea executării lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare, potrivit art. 37 din Legea nr. 230/2007. În caz contrar, cheltuielile nu vor fi acceptate la plată.
Art. 17. -
(1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
d) reglementează folosirea, întreţinerea, repararea, înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune, în conformitate cu actele normative în vigoare;
e) întocmeşte sau propune planuri de măsuri şi activităţi, conform cu responsabilităţile ce le revin, şi urmăreşte realizarea lor;
f) supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari ...;
g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;
h) îşi asumă obligaţii, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, privind interesele legate de clădire;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;
m) asigură urmărirea comportării în timp a construcţiei, pe toată durata de existenţă a acesteia;

ynocentta a scris:

Comitetul Executiv decide varianta de calcul. Este de preferat ca toate problemele sã le clarificati direct cu reprezentantul asociatiei de proprietari în persoana presedintelui care este factor decizional.

Ştiind cazul cu "şefii" Asociaţiei de care aparţin, prezentat pe Forum, dar şi altele tot atât de grave gãsite pe Internet, fraza "toate problemele sã le clarificaţi direct cu reprezentantul asociaţiei de proprietari în persoana preşedintelui", nu rãmâne valabilã.

ynocentta a scris:

Legiuitorul nu a prevãzut procedura de impunere pentru recuperare supliment consum utilitãţi. La nivelul Asociaţiilor de Proprietari se uziteazã mai multe variante - fiecare cu avantajele şi dezavantajele ei - niciodatã aceste variante nu vor mulţumi pe toţi proprietarii.

Ca de-obicei, legislaţia din domeniul Asociaţiilor de Proprietari e neclarã şi duce la abuzuri sau inechitãţi, forţând tot amãrâtul de proprietar sã plãteascã de multe ori nişte anomalii tehnice, imposibil de explicat ...
Noi în general am avut probleme aproape în totalitate cu Preşedinţii Asociaţiei din ultimii 5 ani, dar o vinã mare au şi Administratorii, mai ales în cazurile de genul celor ce privesc pierderile de apã - ei trebuie sã acţioneze urgent pentru remedierea acestora, şi pe urmã Preşedinţii sau Comitetele Executive ale Asociaţiilor de Proprietari !
➽ Proprietarii din Asociaţii sunt angajatorii, iar cei pe care-i plătesc sunt angajaţii lor, deci problema cu pierderile de apă intră în Fişa Postului angajaţilor, cum se zice !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Consum apa nedeclarat Xerxes77 Xerxes77 Buna ziua. Locuiesc la bloc, si am o problema cu modul in care se calculeaza cheltuielile cu apa. Toti vecinii au apometre, niciunul nu este verificat ... (vezi toată discuția)
Repartizarea pe apartamente a cheltuielilor pentru apa calda/rece margancostel margancostel Este vorba de modul de repartizare pe apartamente (toate prevazute cu apometre individuale) a contravalorii diferentei dintre volumul de apa inregistrat de ... (vezi toată discuția)
Repartizarea cheltuielilor facturate de asociatie pe consumul de apa din apartamente vladut2 vladut2 Locuiesc intr-un cartier cu toate blocurile contorizate la nivel de bransament si in apartamente. Cum se repartizeaza cheltuielile facturare de asociatie pe ... (vezi toată discuția)