avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termenul de garantie la electrocasnice (de inlocuire a ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termenul de garantie la electrocasnice (de inlocuire a produsului defect)

Buna ziua,

In 10 septembrie 2013 am comandat online o combina frigorifica. Desi termenul de livrare era de maxim 10 zile eu am primit combina in data de 2 octombrie 2013.
In 11 noiembrie 2013 am facut sesizare la service-ul local ca nu mai raceste frigiderul. Dupa 2 zile au venit sa constate defectiunea si au spus ca trebuie sa comande placa electronica si vor veni sa o schimbe in maxim 2 saptamani.
In 7 decembrie 2013 au venit sa ne spuna ca nu vor mai schimba piesa si vom primi in zilele urmatoare o negatie cu care sa ne prezentam la magazinul de unde am achizitionat produl pentru a primi unul nou.
Azi este 13 decembrie 2013 si pana in prezent nu am intrat in posesia acelei negatii nici fizic si nici prin e-mail.
Intrebarea mea este care este termenul legal pentru a se rezolva o astfel de problema?
Mentionez ca am luat legatura cu magazinul unde am comandat initial produsul, dar ei fara sa le prezit acea negatie nu pot comanda produsul pentru a fi in stoc la primirea negatiei. Deci voi mai astepta si dupa noul produs alte saptamani.
Legat de magazin mai am o nelamurire. Pentru a primi produsul acasa eu am platit o taxa de transport. Acum cand voi primi produsul schimbat in baza garantiei trebuie din nou sa suport eu taxa de transport?
Va rog sa imi spuneti care e procedura legala in astfel de cazuri ( pe certificatul de garantie scrie ca trebuie sa fie reparat produsul in termen de 15 zile, dar nu scrie nimic de termenul de inlocuire a produsului ) si sa ma sfatuiti cum sa procedez ca sa fie rezolvata cat mai urgent aceasta problema.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: juridic dana , utilizator 12:37, 13 Decembrie 2013
Termenul de inlocuire al produsului trebuie sa fie unul rezonabil, pentru a nu pricinui neajunsuri clientului final. Legea nu specifica un numar minim sau maxim de zile. Luati legatura cu service-ul si solicitati emiterea in 24 de ore a negatiei, in caz contrar amenintandu-i cu sesizare la OPC.
Pentru livrarea produsului inlocuit, Dvs. nu mai trebuie sa suportati cheltuielile de livrare, intrucat Dvs, nu vi se poate imputa aceasta situatie. Livrarea trebuie sa se faca pe cheltuiala magazinului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme combina frigorifica ionel82 ionel82 Buna ziua,va scriu in speranta ca voi gasi rezolvare la problema mea:in luna Decembrie 2014 am achizitionat o combina frigorifica marca Ariston Hotpoint si ... (vezi toată discuția)
Plângere penală pentru pagubă după o achiziție online. o putem face la poliție sau trebuie să apelăm la un avocat? Adriana I Adriana I Buna ziua, in data de 15.07.2018 (factura este din data de 17.07.2018) am facut o comanda de un frigider Arctic AF54250+ pe site-ul cel.ro. Am trecut ca ... (vezi toată discuția)
Legislatie referitoare la dreptul de a solicita inlocuirea unui elestrocasnic defectat in perioada de garantie ioncelescu96 ioncelescu96 Am cumparat o combina Electrolux care s-a defectat in perioada de garantie.Firma care asigura service-ul a trimis la domiciliu un tehnician care ne-a informat ... (vezi toată discuția)