Va rog daca se poate sa ma ajute cineva in urm.problema, sunt administrator a unei Asociatii de proprietari pe care am preluat-o in oct 2011 inca de atunci am vazut ca sunt f multi restantieri si din acest motiv Asociatia a ramas fara caldura, ba chiar risca sa ramana si fara apa rece. Motiv pt care am luat urm.masuri:
- am dizolvat asociatia care initial era pt 3 scari si am infiintat o noua Asociatie pt scara pe care de astfel am si preluat-o
- am facut notificari la toti restantieri care nu a avut niciun efect
- i-am dat in judecata
In prezenta sau terminat toate procesele dupa circa 1si 3 luni si la fiecare ap s-a castigat doar 1/4 din suma, deoarece diferenta cica s-a prescris.
ex: ap.cu 40000 - s-a castigat doar 10000.
Mentionez ca datoria a acumulato din 2005 - pana in prezent, proprietarul a mai facut cateva plati in parcusul acestor ani , dar datoria din 2005 - 2009 tot s-a prescris.
intrebarea mea este? mai pot face ceva sa recuperez acesti bani?si care ar fii modalitatile? pot da in judecata vechea conducere pt ca nu i-au dat pe restantieri in judecata in termenul legal astfel incat nu s-ar fii ajuns aici.
Ati parcurs o procedura care a necesitat timp,timp in care puteati desfasura procedura medierii
Presedintele de asociatie in functie perioada 2005-2009 nu a desfasurat demersuri,nu a comunicat notificari/somatii de plata ?
P|entru sumele respective instanta de judecata a decis ca a intervenit termenul general de prescriptie ?
Teoretic ,exista varianta legala de recuperat sumele cu titlu de restanta,de la presedintele de asociatie care nu nu a inteles sa respecte si sa aplice unitar normele in vigoare si sa demareze procedura de recuperare sume cu titlu de restanta la decaderea termenului de 90 de zile
Practic insa,sunt putine cazurile in care se demareaza procedura de recuperare debite de la cei care se fac vinovati de nerespectarea legi
Dumneavoastra, ca administrator, ati facut mult peste ceea ce face sau ce poate face legal un administrator.
Infiintarea unei noi nasociatii, notificarea restantierilor, actionarea acestora in judecata..., se face de catre presedintele asociatiei de proprietari.
Acum avand hoatarile judecatoresti, restantierii au achiatat catre asociatie macar acele sume, acele sferturi de debite stabilite de insatanta?
Daca au achitat inseamna ca aveti o "gura de aer". Achitati furnizorii in ordinea prioriattilor ca sa nu ramaneti fara utilitati si discutati problema intr-o sedinta cu membrii comitetului si presedintele asociatiei.
Acestia pot stabili, impreuna cu cenzorul si administratorul ce facturi se pot acoperi si in ce ordine din sumele incasate.
Apoi acelasi comitet sa caute solutii. Poate ca sumele incasate acopera debitele catre furnizori daca in instanta ati cerut si penalizarile aferente.
Membrii comitetului pot propune, de exemplu, ca diferentele pana la acoperirea debitelor vechi catre furnizori sa fie suportata de restantieri proportional cu restantele fiecaruia. O asemenea propunere ar putea fi discutata si adoptata ca hotarare in adunarea generala convocata urgent de presedinte si comitet.
Mergeti la aceasta adunare generala cu propunerea, cu modul de calcul si repartizare, explicati proprietarilor ca asa o sa aveti in continuare utilitati... Daca se ia hotararea in adunarea generala legal convocata si statutara, sumele calculate se afiseaza pe lista de plata, hotararea fiind valabila si pentru cei acre sunt impotriva.
Peste 90 de zile, cei care nu platesc aceste sume pot fi actionati in judecat.
Probabil ca inainte de a prelua trebuia sa consultati mai multi cunoscatori ,avocati etc pt ca datoria membrilor noi sau vechi ar trebui impatita si basta
Administratorul este angajatul asociatiei. Nu cred ca atunci cand cineva se angajeaza intr-o asociatie consulta mai multi avocati...
Ca "datoria membrilor noi sau vechi ar trebui impatita", de acord cu dumneavoastra. Problema este cum se imparte, cui se imparte, cat se imparte... avand in vedere ca prin hotararile judecatoresti s-a dispus suportarea unor sume mult mai mici de catre restantieri.
Adica nu e simplu deloc si de aceea aceasta actiune trebuie facuta prin discutarea in adunarea generala si luarea unei hotarari cu majoritate de voturi. Asta si pentru ca este posibil sa se ajunga din nou in instanta iar acolo trebuiesc prezentate acte, inscrisuri, hotararea adunarii generale samd.