Va salut!
Sunt asistent medical si pentru eliberarea unui Certificat de conformitate eliberat de catre Ministerul sanatatii am nevoie sa fac dovada vechii in munca ,pentru asta voi atasa copiei cartii de munca si o adeverinta de vechime.
Pana aici nu am nici o problema ca si procedura.
Problema este ca cei de la serviciu au refuzat initial sa-mi elibereze o astfel de adeverinta ,jurista pe un ton imperativ spunandu-mi ca nu mi se cuvine sa primesc dar totusi sa fac o cerere in care sa specific eu articolul de lege care face dovada acestui fapt.Ok, spre rusinea incompetentei acestei juriste intocmesc o cere de solicitare in care mentionez articolul de lege(pentru aceste cunostinte sa multumesc caci informatiile le-am culez de pe site-ul d-voastra),si cer sa-mi dea un numar de inregistrare.
Ma astept in continuare la tot felul de sicane,dar ce m-ar deranja cel mai tare este faptul ar putea sa ma amane la nesfarsit iar eu am nevoi de aceasta adeverinta cat se poate de repede.
Imi puteti spune cat este termenul legal in care eu trebuie sa primesc aceasta adeverinta? Ma mai gandesc le cer in scris refuzul de a-mi elibera adeverinta.
Va muntumesc anticipat si astept raspunsul si sfaturile d-voastra.O saptamana liistita
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.