Buna ziua,
Din luna septembrie 2014 si pana in luna februarie 2015 am lucrat la o firma. La plecare, am solicitat patronului o adeverinta de vechime. Acesta mi-a zis ca nu poate sa-mi dea asa ceva, pentru ca contabila firmei ar fi zis ca ea nu intocmeste astfel de adeverinte , ca nu a mai facut, ca nu a mai dat la nimeni (firma a fost infiintata in 2014). Spuneti-mi va rog de unde pot obtine aceasta adeverinta? de la ITM?
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
In speta, obligatia ii revine angajatorului/fostului angajator sa va elibereze acea adeverinta. In caz contrar, sesizati ITM - ul.
Da, solicitarea se face in scris si nu verbal . Astfel, in caz de refuz sa aveti dovada ca ati solicita acest lucru angajatorului, in momentul depunerii sesizarii la ITM.
Dar cum pot dovedi la ITM faptul ca am solicitat adeverinta daca nu primesc un numar de inregistrare?( firma nu are un astfel de registru). Sa trimit solicitarea prin posta cu confirmare de primire?