avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 888 soluții astăzi

Marți, 18 februarie, are loc evenimentul: Procedura de negociere colectivă de la A la Z. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu studii (formare profesionala?)
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu studii (formare profesionala?)

buna seara doresc sa ma inscriu la o scoala de soferi profesionisti si vreau sa stiu daca pot beneficia de cele 80 ore de concediu de studii impartite in functie de orele de scoala pe care le voi avea, si daca eu in prezent lucrez ca mecanic auto daca scoala mentionata poate fi socotita formare profesionala
daca da cum trebuie procedat ?
multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:30, 19 Decembrie 2013
Ssalariaţii au dreptul de a beneficia, la cerere, de concediu pentru formare profesională, care li se acordă în condiţiile prevăzute de art. 154-158 Codul muncii şi poate fi acordat de către angajator cu plată sau fără plată.
Dincolo de formarea profesională, pe care angajatorul are obligaţia de a o efectua la nivelul propriilor salariaţi, fiecare persoană are dreptul de a urma o formă de pregătire profesională, drept ce nu este condiţionat de specificul activităţii desfăşurate la nivelul angajatorului.

În situaţia în care angajatorul nu şi-a respectat obligaţia de a asigura pe cheltuiala sa participarea unui salariat la formare profesională în condiţiile prevăzute de lege, salariatul are dreptul la un concediu pentru formare profesională, plătit de angajator, de până la 10 zile lucrătoare sau până la 80 de ore, aşa cum reglementează art.157 alin.1 din Codul muncii. Această perioadă în care salariatul beneficiază de concediu plătit se stabileşte de comun acord cu angajatorul.