La momentul imprumutului, trebuia sa consemnati in scris contractul de imprumut, obligatoriu daca sunteti unic asociat. Nu este tarziu nici acum sa scrieti contractul survenit in 2006. Care a fost modalitatea de imprumutare a banilor, prin virament sau direct in casierie?
In principiu nu exista datorii catre stat aferent acestei operatii, perfect legale, de creditare firma, ci pur si simplu asociatul imprumutator vireaza ( preferabil) banii in contul firmei in baza unui contract de imprumut cu o data a scadentei clara, iar la data scadentei imprumutului se realizeaza operatia inversa, de stingere a datoriei firmei catre asociatul imprumutator, prin virament sau in numerar, daca suma nu depaseste 10.000 de lei, plafonul de casa.
Multumesc pentru raspuns. Banii au fost virati de catre persoana fizica catre cea juridica pe baza de contract.
Acum nu pot sa fac inversul operatiei pentru ca contul 455 este 0, cu toate ca am banii in cont la banca.
Intre timp am scos toti banii, incetul cu incetul, reprezentand datoria firmei catre persoana fizica.
Daca, pt a cumpara masina, ati imprumutat firma cu bani si acesti bani au fost “scosi incetul cu incetul” se cheama ca acum, dupa ce ati vandut masina nu mai aveti ce bani sa luati – i-ati luat “treptat”; masina apartinea, oricum, firmei - firma a vandut-o… Platile “treptate” catre p.f (dv) s-au facut, probabil, prin dispozitii de plata (sau alte “instrumente) – aceste documente dovedesc ca a fost achitata datoria p.j. catre p.f. (dv) si, logic, “cont 455 e zero”.
Suma pe care firma a incasat-o pt masina este, practic, un venit acum…
Multumesc pentru raspuns, totul e corect pana acum, insa vreau sa scot acesti bani platind impozitele cuvenite statului. (impozit pe profit etc.) Caut modalitati legale pentru a face acest lucru.
Puteti scoate banii din banca, dar trebuie sa aveti un contabil, pt ca trebuie facute unele inregistrari in contabilitatea firmei – si nu va pot ajuta in acest sens… Inregistrarile se fac diferit, in functie daca masina a fost amortizata total sau nu…
Masina trebuie scoasa dintre mijloacele fixe – daca e amortizata complet e mai simpla operatiunea.
Inteleg ca ati vandut masina de curand (si inca nu ati platit impozitul pe venit sau profit (daca rezulta ca aveti profit) – dupa caz). Ideea este ca, scotand banii din banca, trebuie sa “figureze” “in casa”, iar pt a avea soldul casei zero trebuie sa aveti cheltuieli. Practic, puteti face cu banii ce vreti, dar va ramane sold la contul de casa… si, la un eventual control, trebuie sa aratati banii sau sa justificati cheltuirea acestora...
Nu vreau sa va ametesc, de aceea cred ca e cel mai indicat sa vorbiti cu un contabil, care sa faca toate inregistrarile necesare…
Bafta, pt ca v-ati incurcat putin...