Buna ziua
Acum 8 ani am facut un contract de donatie, pentru care am platit un impozit de 783 lei. Acum, pe 4 decembrie 2013, am facut o Conventie de revocare a donatiei, pentru care am platit 2824 lei impozit pentru transfer de proprietate. Acesta l-am achitat la notariatul unde am incheiat actele, impreuna cu celelalte onorarii si taxe. Notarul mi-a spus ca eu pot recupera acesti bani, 2824 lei, de la administratia financiara. Am fost la administratie, am facut o cerere de restituire la care am atasat contractual de donatie di conventia de revocare. Dar cei de la administratie mi-au spus ca nu am cum sa recuperez banii de la ei, ci de la notar. Ca procedura ar fi urmatoarea: eu fac cerere la notar pentru restituirea banilor, iar notariatul la randul lui cere acesti bani de la administratie si apoi mi-I da mie. Mie una variant asta mi se pare absurd, ca doar nu sta notariatul sa alerge asa pentru toti clientii. Am fost la notariat si acelasi lucru mi l-au spus si acolo, ca nu alearga ei dupa banii nimanui. Ei sustin ca administratia trebuie sa mi-I restituie mie direct, in urma unei cereri depuse la administratie. Eu acum cum pot proceda, avand in vedere ca de la notariat sunt trimisa la administratie si de la administratie la notariat? E vorba de sectorul 6, Bucuresti.
Nu cunosc procedura care trebuie sa o urmati, asa ca sfatul meu este sa depuneti cerere catre notar si administratie, cu nr. de inregistrare, in care sa le faceti cunoscut ca cereti restituirea sumei respective, sunt obligati prin lege sa va raspunda in termen de 30 zile, vor fi obigati sa invoce articolul de lege in baza caruia ridicati banii, avand un raspuns de la ei, vei putea stie la care din cele doua servicii sa va adresati. Probabil ca este o procedura noua si habar nu au cum sa faca, eu tind sa cred ca notarul va indruma bine, parerea mea.