Daca un salariat a folosit in luna un nr de tichete mai mare decat nr de zile lucrate (a intrat in CM) si nu mai are tichetele pt a le restitui, trebuie sa depuna c/v tichetelor + costul imprimatelor. Pt TVA aferenta costului imprimatelor se emite autofactura de catre societate?
Legea nr. 142/1998 (Actualizata)
Art. 10. - (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
b) utilizarea de catre salariati a unui numar de tichete de masa mai mare decat numarul de zile in care sunt prezenti la lucru in unitate .
Hotararea Nr. 5 din 14 ianuarie 1999
Art. 16. - Se interzice salariatului:
d) utilizarea unui numar de tichete de masa mai mare decat numarul de zile lucrate,
stabilite potrivit art. 11. Contravaloarea tichetelor de masa utilizate in plus, inclusiv
costul imprimatelor acestora, se recupereaza de catre angajator din drepturile salariale
cuvenite salariatilor respectivi pentru munca prestata in luna in care tichetele de masa au
fost utilizate.
Problema care se pune este neconcordanta cu Codul Muncii, existand riscul unei interpretari in instanta.
Recomandarea mea:
Notificati salariatul sa depuna contravaloarea tichetelor specificand articolul mai sus mentionat, precum si articolul care prevede sanctiunea si valoarea amenzii.
Nu procedati la retinere, incercati sa il convingeti sa depuna banii+costul imprimarii tichetelor.
Intr-adevar , neconcordanta este cu art. 49 C.mun.
(1) Suspendarea contractului individual de munca poate interveni de drept, prin acordul partilor sau prin actul unilateral al uneia dintre parti.
(2) Suspendarea contractului individual de munca are ca efect suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator. (3) Pe durata suspendarii pot continua sa existe alte drepturi si obligatii ale partilor decat cele prevazute la alin. (2), daca acestea sunt prevazute prin legi speciale, prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contracte individuale de munca sau prin regulamente interne.
....
Recuperarea este posibila prin doua modatlitati;
-- depunerea banilor de catre salariat, de bunavoie
- angajarea raspunderii patrimoniale a salariatului. In acest caz, principalele modalitati de stabilire si recuperare a prejudiciului produs angajatorului – atat in cazul raspunderii patrimoniale, cat si a obligatiei de restituire – sunt acordul partilor ori actiunea in justitie.
Salariatul este de acord sa depuna contravaloarea tichetelor si a costului imprimatelor. Ideea e ca costul imprimatelor contine tva iar societatea trebuie sa colecteze acest tva. Cum se inregistreaza acest tva? Prin autofacturare?
Va multumesc