avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 168 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema reziliere contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema reziliere contract

Buna ziua,sunt Plic Ioana din Constanta.In data de 31.10.2009 am incheiat contractul de abonament cu firma Canal S pe perioada de 2 ani cum mi s-a spus initial.Am respectat contractul 2 ani fara a mi se spune ca firma prelungeste un an contractul.In data de 06.02.2012 am platit ultima factura la Canal S pe luna Ianuarie iar din 01.02.2012 am hotarat sa ma transfer la alta firma(UPC)deoarece nu eram multumita de serviciile fostei firme.Cand am trecut la firma UPC nu aveam restante la Canal S.Am anuntat firma Canal S dar nu mi-au permis sa fac cerere de reziliere a contractului nestiind ca trebuie sa fac cerere cu 15 zile inainte de implinirea celor 2 ani.In data de 03.01.2013 am primit un telefon de la o firma recuperari creante Canal S in care mi se spune ca trebuie sa platesc la aceasta firma o suma de 40 si ceva de milioane lei vechi pentru facturi si penalitati timp de 2 de cand nu mai sunt la firma lor.In acesti 2 ani nu am fost sunata nici nu a venit nimeni sa verifice daca eu ma folosesc de serviciile firmei.Iar de la ultima factura platita nu am mai primit alta factura de la Canal S.Din data de 01.01.2012 eu m-am mutat la alta adresa.Timp de un an de zile cat am locuit la mai locuit la aceeasi adresa nu a venit nimeni de la Canal S sa verifice daca folosesc serviciile lor nici nu m-a sunat nimeni de la firma avand numarul meu de telefon.

Iar in contract scrie:

4.3. In caz de neplata a abonamentului in contitiile stabilite prin prezentul contract,prestatorul isi rezerva dreptul de a intrerupe temporar sau permanent furnizarea serviciului incepand cu prima zi a lunii urmatoare,pana la momentul incasarii sumei restante,fara ca prin aceasta sa se considere contractul ca fiind reziliat.

8.1. Pentru fiecare zi de intarziere la plata dupa expirarea termenului prevazut la art. 7.2.(data de 20 a lunii in curs)clientul se obliga sa plateasca penalitati de 1%zi calculate la valoarea serviciilor facturate.

8.2. Daca intarzierea de plata depaseste 30 de zile,calculate dupa expirarea termenului scadent,in afara de penalitatile prevazute anterior,prestatorul poate suspenda prestarea serviciilor.

8.3. Daca intarzierea la plata depaseste 60 de zile,calculate dupa expirarea termenului scadent,in afara de penalitatile prevazute anterior,prestatorul poate intrerupe serviciile de comunicatii electronice.

Doamna care m-a sunat pe data de 03.01.2014 mi-a adus la cunostiinta ca ma de platit 5 facturi cu penalitati in valoare de 40 mil lei vechi eu neprimind nicio factura de la Canal S dupa schimbarea firmei .Voi merge la firma Canal S pe data de 06.01.2014 sa vedem ce se poate face.

Cum credeti ca as putea proceda in aceasta situatie?
Cel mai recent răspuns: Ioana231 , utilizator 19:33, 10 Ianuarie 2014
4.3. In caz de neplata a abonamentului in contitiile stabilite prin prezentul contract,prestatorul isi rezerva dreptul de a intrerupe temporar sau permanent furnizarea serviciului incepand cu prima zi a lunii urmatoare,pana la momentul incasarii sumei restante,fara ca prin aceasta sa se considere contractul ca fiind reziliat.


Prin asumarea acestei clauze,fara anuntarea interesului pentru rezilierea contractului,vechea firma are castig de cauza in interesul de recuperare suma restanta
Aveti cea mai mica dovada ca ati vrut sa reziliati contractul ?
Am vrut sa fac cerere de reziliere dar nu mi-a dat voie contabilul firmei spunand ca trebuie sa achit tot anul de prelungire al contractului.Eu aratandu-i contractul incheiat cu firma cealalta,deci nu mai aveam nevoie de serviciile Canal S.
In cazul descris de dvs., intrucat contabilul nu poate raspunde pentru sfatul nepotrivit dat, sunteti buna de plata, deoarece contractul nu a fost reziliat in conditiile mentionate in clauza respectiva. Chiar si in cazul prelungirii contractului fara acordul si semnatura dvs, nu ati depus un inscris prin care solicitati incheierea relatiilor contractuale.
Atunci lamuriti-ma va rog cum se poate incheia un contract initial de 2 ani cu prelungire in fiecare an dupa contractul initial de 2 ani cand peste tot un contract este facut pe o perioada determinata de 2,3,5 ani.Aceasta nu este cumva o capcana a firmei sa traga clientii la raspundere in judecata pentru a le plati lor sume exorbitante?La inceput spunand ca,contractul este de 2 ani,nespunandu-mi de prelungire.

Alte discuții în legătură

Restanta upc romania cesionata catre top factoring gabriel_gavrila gabriel_gavrila Buna ziua! In urma cu 2 ani am reziliat amiabil un contract avut cu UPC Romania pe motiv ca urma sa ma mut in alta localitate unde ei nu puteau oferi ... (vezi toată discuția)
Reziliezi contractul cu furnizor servicii cablu si dupa 5 luni ajungi la recuperatori... ContSters140943 ContSters140943 Buna ziua, Pe scurt acum 3 ani am incheiat un contract cu UPC pt furnizarea serviciilor de internet. Pe la mijlocul lunii noiembrie m-am dus la casierie sa ... (vezi toată discuția)
Cum scap de upc? GeorgeDamian GeorgeDamian Buna seara,am o problema legata de upc.Doresc sa inchid contractul de cablu tv de la ei,din cauza serviciilor tot mai proaste ale respectivei companii si a ... (vezi toată discuția)