Am vazut pe acest forum multe dezbateri in privinta posibilitatilor clientului de a se apara impotriva unor servicii defectuoase din partea avocatului. Din pacate desi sunt de foarte putin timp avocat am observat ca exista din partea unor clienti rea-intentie in ceea ce priveste achitarea onorariilor.
As avea si eu unele intrebari pt colegii mei cu experienta in privinta evitarii unor situatii neplacute, in care clientul refuza sa-si indeplineasca obligatiile fata de avocat.
Noi care suntem la inceput nu prea avem posibilitatea de a ne alege clientii, de aceea as dori sa va cer cateva sfaturi.
De exemplu cum procedam atunci cand clientul se razgandeste. Sunt situatii in care doreste demararea unei actiuni in instanta, care nu suporta amanare, te intelegi cu el telefonic asupra tuturor aspectelor, inclusiv asupra onorariului, poate chiar trimite si un avans si cand te intalneste in ziua urmatoare cu dansul, spune ca s-a razgandit si bineinteles refuza sa mai semneze contractul, asta in ciuda faptului ca cererea s-a intocmit ? Nu intelege ca avocatul a prestat o munca si aceasta ramane neremunerata .
Sau cum procedez atunci cand nu mi s-a achitat decat o parte din onorariu, pot sa refuz in aceasta situatie sa nu ma prezint la termen? Pot in aceasta situatie sa reziliez in mod unilateral contractul?
Din pacate cu aceasta problema ne confruntam frecvent,solutia ar fi sa semnati contractul de asistenta,sa incasati macar un avans ,cu alte cuvinte sa nu prestati nici un serviciu avocatial pana nu incasati macar partial din onorariul convenit.Surprize neplacute apar din partea oricarui client indiferent de statutul social al acestuia,posibilitati financiare etc.
Onorariu avocat
25Maria23
Am incheiat un contract pe care scrie onorariu, dar avocatul mi-a spus (am martori) ca va achita taxele de timbru si cheltuielile care vor mai aparea in ... (vezi toată discuția)