Buna ziua. Sunt nou pe acest forum si nu am nici cunostinte juridice sau de specialitate. Va rog sa ma lamuriti cu o problema: sunt asociat impreuna cu sotia mea la un SRL, neplatitor de TVA, eu fiind si administratorul firmei. Sediul firmei unde se desfasoara si activitatea este in apartamentul proprietate personala. Anul trecut, 2008, am facut imbunatatiri la sediu (izolatie exterioara si usi interioare) iar facturile le-am dat contabilului pentru a le inregistra pe firma. Acesta imi spune ca trebuie sa fac contract de inchiriere pentru spatiu, sau contract de comodat dar, ca trebuie semnat de un avocat, notar sau jurist. Este adevarat? Ce fel de contract trebuie sa fac, de comodat sau de inchiriere? alti cunoscuti cu srl-uri, au spus ca nu este nevoie de semnatura avocatilor sau notarilor.
Daca sunteti platitor de impozit pe venit si nu sunteti platitor de TVA nu va ajuta facturile deloc.
La firmele platitoare de impozit pe venit aceste cheltuieli nu sunt deductibile, iar TVA-ul daca nu sunteti platitor de TVA iarasi nu-l puteti deduce.
Trebuie mentionat spatiul pe care il puneti la dispozitia firmei, cheltuielile se vor repartiza aferente spatiului ,nu intregului apartament, intr-adevar daca sunteti platitor de impozit pe venit nu va ajuta cheltuielile, pt ca veti plati impozitul la nivelul veniturilor, indiferent de cheltuieli.