avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 465 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie

Lucrez ca gestionar la o firma de distributie . Am gasit un alt job la care ar trebui sa incep activitatea inainte ca perioada de preaviz sa se termine. Actualul angajator nu vrea sa ma lase sa plec. Pot sa fac ceva? Care ar fi urmarile nerespectari preavizului.
Ultima modificare: Vineri, 10 Ianuarie 2014
alexandruz, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:49, 22 Februarie 2014
Colegul freeelis a specificat foarte corect. Dreptul de renuntare la preaviz in cazul demisiei apartine angajatorului. In cazul in care nu va mai prezentati la serviciu riscati desfacerea contractului de munca pe motive disciplinare. Nu exista combinatie de preaviz cu acordul partilor. 55 litera B (acordul partilor) nu are nici o treaba cu demisia.
Eu mi-am dat deja demisia. Am discutat cu ei ca intr-o saptamana sa angajeze un inlocuitor caruia sa ii predau gestiunea , masina si telefonul . In prima faza au fost de acord dar acum s-au razgandit si vor sa stau in preaviz 20 de zile calendaristice conform CIM. Daca ma supun doleantelor lor pierd un job mult mai bine platit. De aici si intrebarea : ce se intampla daca nu stau toata perioada.

Din cate am inteles eu o perioada de absenta nemotivata atrage dupa sine cercetare disciplinara. Ce inseamna mai exact asta si cum ma poate deranja in viitor?
Ultima modificare: Vineri, 10 Ianuarie 2014
alexandruz, utilizator
Efectuare unei cercetari disciplinare are, in principiu, la final ca rezultat aplicarea unei sanctiuni disciplinare salariatului.

Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
a) avertismentul scris;