Buna ziua! M-am angajat pe 9 iulie 2012, la un magazin alimentar pe postul de vanzator-gestionar. Celelalte colege nu stiu sigur daca sunt trecute ca si gestionar, dar ei sustin ca din moment ce ai semnat facuri, rapoarte si asa esti considerat si gestionar.La inventarul facut inainte sa intru eu pe post, s-a constatat o lipsa in valoare de 1700 de lei, suma la care o colega si-a luat angajamentul ca o va plati, recunoscand si vina. Nu am semnat atunci un act de primire a gestiunii, dar ei sustin ca odata ce am semnat caietul cu raportul banilor, sau nu stiu exact cum se numeste, am semnat de primire a gestiunii. In acel raport nu s-a scazut suma lipsa si s-a continuat cu suma care ar trebbui sa existe in gestiune la momentul respectiv. Dupa aia s-a mai facut un inventar pe care nu l-am vazut sau semnat unde ei spun ca a iesit in regula. Dupa vreo cateva inventare, ni s-a spus ca exista o lipsa de 6000 de lei, si ca pana atunci inventarele au alternat, cand minus, cand plus ( vorbesc de sume cuprinse intre 7000-20000 de ron), adica diferente foarte mari. In perioada aceasta, din momentul angajarii si pana in prezent au mai existat inca 4 persoana angajate, care ba au stau cateva saptamani, sau 3-4 luni. Acum am facut iar inventar si tare imi este frica ca o sa iesim minus. Pe camere ei spun ca nu au vazut pe nimeni luand bani, dar ca lipsa se plateste si gata. Am semnat ultimul inventar, desi eu am protestat ca nu am semnat de peimire, pentru ce sa semnez de iesire. Maine vine sefa si ne spune cum a iesit inventarul. Cum sa procedem daca se constata ca este o lipsa, dar noi stim ca nu am luat bani,deci problema ar fii din acte? Ce trebuie sa facem? Incotro sa cerem ajutor si ce sanse avem sa castigam?Mentionez ca ultimul salariu nu s-a platit si de asemenea, nici garantia nu se stie daca o mai prmim?Va rog din suflet sa-mi dati un raspuns!
Cel mai recent răspuns:
Cornel Vasile , Consilier juridic
11:17, 25 Ianuarie 2014