Sa aveti platile pentru anul trecut facute la zi.Mergeti la finante si verificati. Apoi mergeti la registrul comertului cu toate actele de la infiintare in original, completati un formular, platiti o taxa si apoi dupa cateva zile vi se emite certificatul de radiere cu care mergeti la finate pentru a vi se emite o decizie de impunere pentru aceste cateva zile din anul 2014.
:"În venitul brut al afacerii se include şi suma reprezentând contravaloarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii care trec pe parcursul exercitării activităţii şi la încetarea definitivă a acesteia în patrimoniul personal al contribuabilului, operaţiune considerată din punct de vedere fiscal o înstrăinare. Evaluarea acestora se face la preţurile practicate pe piaţă sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul încetării definitive a activităţii, din punct de vedere fiscal, sumele obţinute din valorificarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii, înscrise în Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar şi altele asemenea, precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri se includ în venitul brut."
Se refera la patrimoniu (drepturile si obligatiile) din Registru inventar 14-1-2 (inventariere) sau la bunurile din Registru inventar 14-1-2 /a unde (in cazul meu )am doar obiectele de inventar date in folosinta??
Multumesc foarte mult.Orice raspuns imi este de folos!
Cu stima.
In aliniatul doi din textul de lege citat le enumera pe toate printre care va incadrati si dumneavoastra cu ce aveti in registru inventar. Daca o parte din respectivele bunuri sunt foarte deteriorate sau chiar lipsa, puteati mai intai sa le scadeti din registru inventar prin proces verbal de casare si valorificare la firme specializate.
De exemplu aveati aparate electrice/scule care sunt defecte si nu se pot repara, le puteti duce la firmele specializate de colectare deseuri electrice si obtineti documentul cu care va scadeti din registru la data respectiva.