In anul 2006, fiind PFA Cabinet individual de Insolventa am intrerupt acesta activitate intrand ca asociat si formand o societate de forma SPRL unde dupa 6 luni am iesit din aceasta societate si mi-am continuat activitatea tot sub forma Cabinet individual de Insolventa. Problema este ca in momentul iesiri din Cabinetul de insolventa in Registru Inventar figurau inregistrate mai multe obiecte de inventar. La redeschiderea activitatii, asa cum am spus dupa 6 luni, am luat alt Registru Inventar ce l-am inregistrat la fisc unde am continuat inregistarea altor obiecte de inventar in activitatea curenta ce o desfasor. Ce se intampla cu obiectele de inventar prinse in primul Registru Inventar? Le las acolo sau trebuie sa fac un anume document cu pivire la acest aspect? Astept un raspuns si va multumesc .
Nu am inteles de ce ati achizitionat un registru inventar nou. Nu ati infiintat o alta entitate ci ati reluat activitatea dupa o scurta intrerupere.
Obiectele de inventar le puteti casa daca nu mai sunt functionale.
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns.
Am deschis un nou Registru Inventar pentru ca la intrarea in societatea de insolventa se emite o decizie din partea UNPIR in acest sens , si am considerat o incetare de activitate pe Cabinetul individual iar la iesire din societate si inceperea din nou a activitatii pe cabinet individual sa emis o alta decizie din partea UNPIR iar eu am considerat o noua incepere de activitate. De fapt si la fisc sau depus declaratii in acest sens.
Pentru scoaterea obiectelor de inventar (carti mai vechi, calculatoare, imprimante , mobilier etc ) din Reg.Inventar ca fiind uzate, ce document justificativ se face ?
Va multumesc.
Daca ati inchis primul pfa respectind toate procedurile la finate, atunci tot ce era in patrimoniul pfa si trecut in registrul inventar, a fost trecut in patrimoniul persoanei fizice. Apoi daca deschideti dupa un timp alt pfa, bunurile cu care intra persoana fizica nu se mai trec in registrul inventar. Acolo se trec doar ce se achizitioneaza pe pfa cu factura si apoi cand acestea se vand sau se caseaza.
Buna ziua si va multumesc pentru raspuns.
Nu s-a facut nici-un document cu privire la trecerea in proprietatea persoanei fizice a bunurilor din registru inventar la inchiderea primului pfa. Deci ce era in registru este tot acolo. Se mai poate face ceva? Contabilul ce tine evidenta a spus ca acele obiecte de inventar care la achizitie au fost integral trecute pe cheltuieli avand valoare zero , nu se mai tine cont de ele.
Cu multumiri inca odata pentru raspunsuri.
Din normele de aplica ale art. 48 cod fiscal:
În venitul brut al afacerii se include şi suma reprezentând contravaloarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii care trec la încetarea definitivă a acesteia în patrimoniul personal al contribuabilului, operaţiune considerată din punct de vedere fiscal o înstrăinare. Evaluarea acestora se face la preţurile practicate pe piaţă sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul încetării definitive a activităţii, din punct de vedere fiscal, sumele obţinute din valorificarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii, înscrise în Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar şi altele asemenea, precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri se includ în venitul brut.